Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:862656
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

20.gs. sākumā turpinajās Rietumu tēlotājas mākslas būtiska un vispārēja pārveidošanās, kas sākās ar impresionisma virzienu 19.gs. 70. gados. Par krasākām pārmaiņām liecina vairāki virzieni, kurus kopumā mūsdienu mākslas vēsturē pieņemts saukt par „ klasisko modernismu”.

Viens no agrākajiem bija fovisms, kas izveidojās franču skolas ietvaros, kas apliecina sevi 1905. gada Rudens salonā, Parīzē, un apdziest 1907. gadā.

Kā virziens ātri beidza pastāvēt un transformējās, taču deva spēcīgu impulsu visai 20. gs Rietumu glezniecībai, iezīmējot vienu noteiktu tās attīstības iespēju.

Mākslas kritiķis Luijs Voksēls savā recenzijā nosauca gleznotājus par mežonīgiem dzīvniekiem, plēsoņām. No tā arī radies vēsturiskais nosaukums.
Konservatīviem mākslas cienītajiem un kritiķiem izstādītie gleznojumi likās rupji, primitīvi, izaicinoši.
Tomēr fovistu piedāvātās pozitīvās jaunās glezniecības vērtības atzina novatoriski orientēti laika biedri, un „ plēsoņu” darbi kļuva par pirmo 20. gs. mākslas revolūciju.
Fovisms neradās kā virziens, kurš iekļautos īpašās organizatoriskās formās un kura dalībniekiem būtu vienojoša kopīga programma vai uzskatu deklarācija.
Tas izveidojās pakāpeniski, no impresionima un postimpresionisma tradīcijām, tās pārstrādājot, attīstot tālāk atsevišķus šo virzienu sasniegumus un sekojot ne tik daudz intelektuāli teorētiskiem priekšrakstiem, cik intuitīva praksē rastām mākslinieciskām idejām.

Raksturojums
Fovistu estētikai raksturīga iedvesmošanās no Āfrikas un Okeānijas mākslas.
Sižeti, ainavas, akti un portreti joprojām ir tēlojoši, taču to risinājums ir vienkāršots.
Fovistu glezna ir saskaņota ar darba materiāla plakano virsmu.
Tā noliedz dziļumu un apjomu.
Līnija apvij un pārveido formas.
Dedzīgais otas triepiens pauž emocijas.
Darbos atklājas Mākslinieka subjektīvais dabas uztvērums. Balta grunts izceļ krāsu intensitāti.
Tā attīstās saiknē ar ekspresionisma estētiku nepārņemot tās traģisko saturu.
Kopumā fovistu tematikā dominēja no impresionistiem aizgūtā ikdienišķā realitāte un tās ainaviskie un portretiskie fragmenti, kas tika ietērpti fovistu spēcīgi izteiktajās krāsās.
Fovisti vētraini reaģē uz fotogrāfijas izaicinājumu.
Fovisti vēlējās rast tiešāku pašizteiksmi, vienkāršāku un iedarbīgāku glezniecību. Intensīva, spilgta krāsa arvien vairāk kļuva par galveno šā mēŗķa sasniegšanas līdzekli.
Krāsu laukumu robežas un kontūras nebija ģeometriski pareizas un stingras.
Pagarinātie triepieni parasti bija nelīdzeni, brīvi, tie veidoja neregulāras formas un krāsu zonas.
Krāsa tika uzklāta sedzoši, citkārt biezi, saglabājot impulsīvas, atraisītas glezniecības pazīmes. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1111401
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register