Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:893991
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.06.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  MONTĀŽA, KAMERAS LIETOJUMS   
1.1.  SKAŅAS MONTĀŽA   
2.  NARATĪVS   
3.  KINEMATOGRĀFISKĀ VIETA UN LAIKS   
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS   
Extract

3. KINEMATOGRĀFISKĀ VIETA UN LAIKS
Klasiskajā kino stilā vieta un laiks ir vienoti, nepārtraukti un lineāri. Tie parādās kā vienots veselums, lai atbilstu cilvēka izpratnei par vietu un laiku reālajā pasaulē. Lai panāktu realitātes ilūziju (laika un vietas) izmanto dažādus tehniskus un stilistiskus paņēmienus: 180 likums, īsi laika pārrāvumi, atmiņu ainas, klasiskajā kino bieži izmanto kopainu, lai rādītu nepārprotamu darbības vietu un varoņu atrašanos tajā un tikai kopainai seko vidējs un tuvais plāns. Līdz ar to pastāv noteikts kadrējums – pakāpeniska pāreja, lai skaidri orientētu telpas izjūtu (tuvplāns – pāreja – kopaina). Montāžu nejūt, kā rezultātā ar tās palīdzību tiek panākta telpas un laika izjūta, kā arī atmosfēra, piemēram, kulminācijā ir lēcieni, paātrināti/īsāki kadri ir saspringtākā momentā. „Pilsonī Keinā” neizmanto šādu montāžu, bet iekļauj 3 plānus vienā kadrā, izmantojot dziļo fokusu (skatīt 8. un 9. pielikumu).
Klasiskais stils tiecas noslēpt filmas divdimensionalitāti. Vietas atveidojumā ir četri būtiski aspekti: centrēšana, priekšstatīšana, dziļums un līdzsvarošana. Centrēšana paredz to, ka nozīmīgākās personas un objekti parasti ir nostatīti kadra centrālajā daļā un nekad ārpus fokusa; priekšstatīšana – darbība ir veikli nostatīta pret skatītāju, un uzņemšanas laukums, gaismas (parasti 3 plānu apgaismojums) un kostīmi ir veidoti, lai nodalītu priekšplānu no aizmugurējā plāna, veidojot skaidru telpiskumu (dziļumu). Savukārt līdzsvarošana attiecas uz vizuālo kompozīciju, respektīvi, varoņi ir līdzvērtīgi nostādīti telpas kompozīcijā. Šie principi filmā „Pilsonis Keins” izmantoti netipiski klasiskajam kino, galvenokārt tas attiecas uz dziļumu un līdzsvarošanu: Orsons Velss izmanto netradicionāli gaismas, izteikti kontrasti, radot neskaidras telpas aprises, piemēram, aizslietņa telpā, kur reportieri sarunājas un Tomsonam norādīts uzdevums saistībā ar Keina pēdējiem vārdiem, valda izteikti kontrasti – telpa slīgst tumsā, vienīgā gaisma ieplūst pa nelieliem lodziņiem un nav iespējams noteikt telpas lielumu (skatīt 11. pielikumu). Savukārt līdzsvarošana „Pilsonī Keinā” izmantota kā veids, lai nostatītu nevienmērīgi varoņus telpas kompozīcijā, kur priekšplānā vai ar zemā leņķa izmantojumu redzamais varonis ir salīdzinoši lielāks.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register