Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:283307
 
Evaluation:
Published: 20.06.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Zīmes    4
1.1.  Zīmju veidi    4
1.2.  Semiotika- zinātne par zīmēm    5
2.  Piktogramma    7
2.1.  Piktogrammas vēsturiskā nozīme    7
2.2.  Pielietojums    8
3.  Piktogramma Olimpiskajās spēlēs    10
3.1.  Olimpisko spēļu sākums    10
3.2.  Olimpiskās piktogrammas- attēlu valoda    10
  Nobeigums    19
  Izmantotā literatūra un avoti    20
  Pielikumi    21
Extract

2.2.Pielietojums
‘’Piktogramma sniedz informāciju vai dod padomu tās lietotājam’’ (Ignasi Vich, 2004).
Tākā piktogramma ir vizuāla zīme, to pielieto itvisur, kur nepieciešams ātri un skaidri sniegt informāciju dažādu tautu un kultūru pārstāvjiem, piemēram, uz apģērba, dažādās norādēs, uz dažādiem produktiem, tām jābūt viegli uztveramām un saprotamām. ‘’Piktogrammas ir sastopamas publiskās vietās, kur norāda virzienus un aktivitātes’’(Ignasi Vich 2004). Vizuālā uztvere aizņem lielāko smadzeņu daļu-80% (dzirdes- tikai 10%), tāpēc tieši piktogramma ir ērtākais un ātrākais veids, lai nodotu svarīgu informāciju. Tas ir svarīgs ziņojums zīmējuma veidā. Tās uzdevums ir attēlot noteiktu priekšmetu, notikumu vai darbību.
Katras piktogrammas veidotājs ir vadījies pēc noteiktiem piktogrammas uzbūves principiem. Pirmkārt, piktogramma ir precīzs, matemātisks dizainisks produkts. Tās pamatā ir 4 galvenās sastāvdaļas:
• Telpa, kurā piktogramma tiks izvietota;
• Ikona;
• Simbols, kas ir skaidri nolasāms;
• Simbolika.
Veidojot piktogrammu, jāizpēta konkrētā simbola nozīme dažādās valstīs, jo tā var atšķirties. Vizualizējot tēlu, jāņem vērā stilistika, reliģiskā, sociālā, nacionālā gaume- sākumā jāizvērtē, kādai cilvēku grupai piktogramma būs domāta. Pēc tam strādā pie noteiktās formas stilizācijas- tai jābūt vienkāršai, bet ar konkrētā dizainera māksliniecisko rokrakstu. Nedrīkst aizmirst, ka piktogrammas pamatā dominē minimālisms un tikai tad seko mākslinieciskā ievirze. Tad seko nozīmīgāko detaļu izdalīšana, jāizceļ raksturīgākās daļas, kas sniedz noteikto piktogrammas informāciju. Jāievēro arī līniju dinamika- diagonālas līnijas rada kustības efektu, nemieru, darbību, savukārt vertikālas- mieru, statiskumu. Tāpat jāievēro arī krāsu simboliskā nozīme- brīdinājuma zīmēm tā būs sarkana, norādēm- zaļa, bet informatīvās zīmēs valdīs zilie toņi. Jāievēro fona saskaņa ar informācijas elementu, jo ‘’ labu lasāmību vispirms nodrošina pietiekami izteikta tumšuma gradācija starp fona un objekta krāsām’’ (Voldemārs Šusts ). Nedrīkst aizmirst arī par proporciju ievērošanu un piktogrammas kompozīciju moduļtīklā.
Parasti piktogrammu dizaineri izstrādā veselas stilistiski vienotas piktogrammu sērijas noteiktam sektoram, piemēram, pilsētas parkam, zooloģiskajam dārzam, lielveikalam, arī Olimpiskajām spēlēm. Tie, lai arī vienkārši un matemātiski, tomēr ir interesanti darbi, kuros mākslinieks var izpausties ar izdomu, radot jaunu pieeju, dažādas variācijas. Piktogrammu mākslinieki pārkāpj pašu noteiktās formas, radot reizē matemātiskus un dizainiskus mākslas darbus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register