-
Piktogramma Olimpiskajās spēlēs
Research Papers23 Design, Architecture, Sport, Fitness, History, Culture
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Zīmes | 4 |
1.1. | Zīmju veidi | 4 |
1.2. | Semiotika- zinātne par zīmēm | 5 |
2. | Piktogramma | 7 |
2.1. | Piktogrammas vēsturiskā nozīme | 7 |
2.2. | Pielietojums | 8 |
3. | Piktogramma Olimpiskajās spēlēs | 10 |
3.1. | Olimpisko spēļu sākums | 10 |
3.2. | Olimpiskās piktogrammas- attēlu valoda | 10 |
Nobeigums | 19 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 20 | |
Pielikumi | 21 |
2.2.Pielietojums
‘’Piktogramma sniedz informāciju vai dod padomu tās lietotājam’’ (Ignasi Vich, 2004).
Tākā piktogramma ir vizuāla zīme, to pielieto itvisur, kur nepieciešams ātri un skaidri sniegt informāciju dažādu tautu un kultūru pārstāvjiem, piemēram, uz apģērba, dažādās norādēs, uz dažādiem produktiem, tām jābūt viegli uztveramām un saprotamām. ‘’Piktogrammas ir sastopamas publiskās vietās, kur norāda virzienus un aktivitātes’’(Ignasi Vich 2004). Vizuālā uztvere aizņem lielāko smadzeņu daļu-80% (dzirdes- tikai 10%), tāpēc tieši piktogramma ir ērtākais un ātrākais veids, lai nodotu svarīgu informāciju. Tas ir svarīgs ziņojums zīmējuma veidā. Tās uzdevums ir attēlot noteiktu priekšmetu, notikumu vai darbību.
Katras piktogrammas veidotājs ir vadījies pēc noteiktiem piktogrammas uzbūves principiem. Pirmkārt, piktogramma ir precīzs, matemātisks dizainisks produkts. Tās pamatā ir 4 galvenās sastāvdaļas:
• Telpa, kurā piktogramma tiks izvietota;
• Ikona;
• Simbols, kas ir skaidri nolasāms;
• Simbolika.
Veidojot piktogrammu, jāizpēta konkrētā simbola nozīme dažādās valstīs, jo tā var atšķirties. Vizualizējot tēlu, jāņem vērā stilistika, reliģiskā, sociālā, nacionālā gaume- sākumā jāizvērtē, kādai cilvēku grupai piktogramma būs domāta. Pēc tam strādā pie noteiktās formas stilizācijas- tai jābūt vienkāršai, bet ar konkrētā dizainera māksliniecisko rokrakstu. Nedrīkst aizmirst, ka piktogrammas pamatā dominē minimālisms un tikai tad seko mākslinieciskā ievirze. Tad seko nozīmīgāko detaļu izdalīšana, jāizceļ raksturīgākās daļas, kas sniedz noteikto piktogrammas informāciju. Jāievēro arī līniju dinamika- diagonālas līnijas rada kustības efektu, nemieru, darbību, savukārt vertikālas- mieru, statiskumu. Tāpat jāievēro arī krāsu simboliskā nozīme- brīdinājuma zīmēm tā būs sarkana, norādēm- zaļa, bet informatīvās zīmēs valdīs zilie toņi. Jāievēro fona saskaņa ar informācijas elementu, jo ‘’ labu lasāmību vispirms nodrošina pietiekami izteikta tumšuma gradācija starp fona un objekta krāsām’’ (Voldemārs Šusts ). Nedrīkst aizmirst arī par proporciju ievērošanu un piktogrammas kompozīciju moduļtīklā.
Parasti piktogrammu dizaineri izstrādā veselas stilistiski vienotas piktogrammu sērijas noteiktam sektoram, piemēram, pilsētas parkam, zooloģiskajam dārzam, lielveikalam, arī Olimpiskajām spēlēm. Tie, lai arī vienkārši un matemātiski, tomēr ir interesanti darbi, kuros mākslinieks var izpausties ar izdomu, radot jaunu pieeju, dažādas variācijas. Piktogrammu mākslinieki pārkāpj pašu noteiktās formas, radot reizē matemātiskus un dizainiskus mākslas darbus.
…
darbā apskatīti dažādi zīmju veidi, piktogrammas vēsture no alu sienu zīmējumiem līdz mūsdienām, kā arī olimpisko piktogrammu izaugsme un attīstība no 1964. gada līdz mūsdienām.
- Antīkās Olimpiskās spēles
- Olimpiskās spēles
-
Piktogramma Olimpiskajās spēlēs
Research Papers23 Design, Architecture, Sport, Fitness, History, Culture
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Antīkās Olimpiskās spēles
Research Papers for secondary school8
-
Olimpiskās spēles
Research Papers for secondary school24
-
Latvijas sportisti olimpiskajās spēlēs
Research Papers for secondary school6
-
Agonistika, tās rašanās attīstība, radītās izmaiņas grieķu dzīvē (Antīkās Olimpiskās spēles)
Research Papers for secondary school8
-
Olimpiskās spēles Senajā Grieķijā
Research Papers for secondary school13