Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:531538
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  PIRMSSKOLAS VECUMPOSMA BĒRNU ATTĪSTĪBAS VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    7
1.2.  Jēdzienu un terminu skaidrojums    7
1.3.  Pirmsskolas vecumposma bērnu fiziskā un psihiskā attīstība    8
1.4.  Rotaļas, nozīme pirmskolas vecumposma bērnu attīstībā    10
2.  BIBLIOTĒKAS TELPU IEKĀRTOJUMS    12
2.1.  Telpas vispārīgs raksturojums    12
2.2.  Krāsas    14
2.3.  Apgaismojums un mēbeles    15
2.4.  Rotaļlietas    16
3.  IZPĒTES PAKĀPES ANALĪZE    18
4.  EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA    21
5.  EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA REZULTĀTI    23
  DISKUSIJA    31
  SECINĀJUMI    33
  IZMANTOTIE INFORMĀCIJAS AVOTI    34
  PIELIKUMI    36
Extract

SECINĀJUMI
Kursa darba „Ogres reģiona publisko bibliotēku bērnu nodaļas iekārtojuma atbilstība pirmsskolas vecumposma bērnu vajadzībām” mērķis bija izpētīt publisko bibliotēku bērnu nodaļu iekārtojuma atbilstību teorētiskajiem principiem un normatīviem, to atbilstību pirmsskolas vecumposma bērnu vajadzībām un attīstības īpatnībām. Kursa darba sākumā izvirzītie uzdevumi ir izpildīti.
Pētījums tika uzsākts ar teorētisko atziņu apzināšanu par konkrētā vecumposma vajadzībām. Galvenās atziņas, kas tika gūtas no tādu psihologu kā Ž. Piažē, E. Eriksons, Ļ. Vigotskis teorijām, ir bērnu lielā kustību aktivitāte, apkārtējās vides izzināšana un rotaļas nozīme situāciju skaidrošanā. Tika apzinātas arī atziņas par telpas iekārtojumu atbilstoši bērnu vajadzībām un noskaidroti galvenie elementi, kas jāņem vērā, iekārtojot telpu bibliotēkā.
Pētījuma praktiskajā daļā tika novērotas četras Ogres reģiona publisko bibliotēku bērnu nodaļas, salīdzinātas ar izstrādāto labas prakses modeli bērnu nodaļas iekārtojumam, un veiktas intervijas ar attiecīgo bērnu nodaļas bibliotekārēm.
Pētījumā izvirzītā hipotēze - Ogres reģiona publisko bibliotēku bērnu nodaļu iekārtojums atbilst normatīvajiem aktiem, vadlīnijām un teorētiskajos materiālos izvirzītajiem principiem un pirmsskolas vecumposma vajadzībām un attīstības īpatnībām – apstiprinājās.
Novērošanā iegūtais vērtējums visām bibliotēkām ir augstāks par vidējo vai pat tuvu maksimālajam vērtējumam. Vērtējumu samazināja tas, ka pamatā ēkas nav tikušas celtas bibliotēkas vajadzībām, tāpēc lielākā problēma ir telpu neatbilstība un nepietiekamība, kas ietekmē arī citus iekārtojuma aspektus. Kaut arī zonas ir labi nodalītas, lielāku akcentu vajadzētu likt uz pirmsskolas vecumam domāto zonu – rotaļu stūrīti, ko arī daļa bibliotekāru intervijās atzina kā nākotnes vīziju. Tā kā pirmsskolas vecuma uzmanība tiek vērsta gan uz grāmatām, gan rotaļlietām, tad bibliotēkas cenšas nodrošināt to dažādību. Ieteikums būtu iekļaut rotaļu stūrītī konstruktorus vispusīgai bērnu attīstībai.
Pētījums praktiski var noderēt kā informatīvs materiāls, lai iekārtotu bērnu nodaļas pirmsskolas vecumposma bērnu vajadzībām, kā arī jaunākajam skolas vecumam, kad vēl notiek pāreja no viena vecumposma uz otru.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1370005
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register