Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:602684
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.08.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  CILVĒKA DZĪVĪBAS DROŠĪBA JŪRĀ    6
1.1.  Likumdošana, kas nosaka cilvēka dzīvības aizsardzību jūrā    6
1.2.  Cilvēka dzīvības nodrošināšana jūrā    11
2.  KUĢA ATSTĀŠANA AVĀRIJAS GADĪJUMĀ    16
2.1.  Cilvēku evakuācija no kuģa    16
2.1.1.  Kuģa bojāejas laika un evakuācijas laika statiskais sadalījums    18
2.1.2.  Iekāpšana glābšanas līdzekļos    22
2.2.  Evakuācijas procesa praktiskās problēmas    24
3.  GLĀBŠANAS LĪDZEKĻI    27
3.1.  Glābšanas līdzekļu attīstība un klasifikācija    27
3.2.  Individuālie glābšanas līdzekļi    29
3.2.1.  Glābšanas riņķis    29
3.2.2.  Glābšanas vestes    31
3.2.3.  Hidrotērpi    33
3.3.  Apkārtējās vides ietekme uz cilvēka organismu    36
3.4.  Kolektīvie glābšanas līdzekļi    39
3.4.1.  Glābšanas laivas    39
3.4.2.  Laivceltņi    42
3.4.3.  Piepūšamie glābšanas plosti    45
4.  MŪSDIENU GLĀBŠANAS LĪDZEKĻI    50
4.1.  Jauninājumi glābšanas līdzekļos    50
4.1.1.  Jaunie risinājumi individuālajos glābšanas līdzekļos    51
4.1.2.  Mūsdienu kolektīvie glābšanas līdzekļi    53
4.2.  Iespējamie mūsdienu glābšanas līdzekļu izmantošanas veidi    61
  NOBEIGUMS    64
  ANOTĀCIJA    67
  ANNOTATION    70
Extract

IEVADS
Jūras pārvadājumi katru gadu pieaug. Palielinās transporta flotes apjoms un tiek pilnveidoti kuģu tehniskie parametri un modernizētas iekārtas. Lai gan mūsdienu kuģi ir apgādāti ar modernām navigācijas iekārtām, kas būtiski atvieglo kuģa vadītāja darbu un sekmē drošu kuģošanu, tomēr kuģu avārijas un sadursmes notiek visai regulāri, paņemot daudzu cilvēku dzīvības. Kuģu kustības blīvums ir daudzkārt palielinājies un ūdens satiksmes intensitāte pieaugusi. Daudzie tehniskie jauninājumi pilnībā nenovērš avāriju atgadīšanos un tās turpina notikt diezgan bieži.
Nosakot robežas jūrniecības tiesiskās regulēšanas jomā gan starptautiskajos, gan nacionālajos līmeņos Apvienoto Nāciju Organizācijā un attiecīgi arī tās specializētajās organizācijās, ieskaitot Starptautisko Jūrniecības Organizāciju (IMO), ieviesās un nostiprinājās stingrs uzskats par to, ka jebkuras darbības regulēšanai, ieskaitot arī komerciālo kuģniecību, jābalstās uz cilvēka dzīvības, īpašuma un apkārtējās vides aizsardzību. Šī nozīmīgā faktora ietekmē, attiecīgi veidojas arī vispārējā jūrniecības likumdošana. Tādēļ ļoti svarīgi ir pārskatīt un izanalizēt, kā minētā atziņa atspoguļojusies reālajā dzīvē, veicinot cilvēka dzīvības aizsardzību uz jūras. Šāda analīze parāda, vai ir novērojama procesa uzlabošanās, vai jaunievestās normas ir palielinājušas cilvēka dzīvības nodrošināšanu jūrā, kāda loma ir glābšanas līdzekļu attīstībai, kā samazinājies bojā gājušo skaits. Atbildīgās institūcijas pasaulē aktīvi strādā pie ekonomisko, juridisko un praktisko jautājumu risināšanas, lai paaugstinātu cilvēku drošību uz jūras.
Cilvēka dzīvības aizsardzību jūrā reglamentē Starptautiskā Konvencija par Cilvēka Dzīvības Glābšanu Jūrā (SOLAS). Šī Konvencija iekļauj sevī galvenos noteikumus, normējošos dokumentus, kas starptautiskā līmenī regulē cilvēka dzīvības aizsardzības procesa attīstību un nodrošināšanu uz jūras. Īpaša nozīme jāpievērš SOLAS Konvencijas 3. daļai, kurā tiek apskatīts jautājumu kopums par kuģu nodrošinājumu ar glābšanas līdzekļiem. Negatīva ir iezīme, ka virkne Konvencijas labojumu un papildinājumu radušies tikai pēc nopietnām un smagām kuģu katastrofām. Kā piemēru var minēt prāmja “Estonia” avāriju 1994. gadā. Pēc šī traģiskā notikuma atbildīgās IMO struktūras pieņēma vairākus grozījumus un jaunievedumus, kā arī izstrādāja normas par glābšanas līdzekļu konstrukciju un izmantošanu. Taču aktuāls paliek jautājums, vai tas paaugstinās cilvēku drošību jūrā un palielinās izredzes izglābties un droši atstāt kuģi.
Izpētot statistiku, var secināt, ka lielākā daļa cilvēku cieš nevis no avārijas ierosinātāja jeb cēloņa, bet gan no turpmākajām sekām. Kā iemeslu var minēt neefektīvu cilvēku evakuāciju no kuģa, nepietiekamu pasažieru un komandas sagatavotību ekstremāliem apstākļiem, glābšanas līdzekļu konstruktīvās nepilnības un problēmas to izmantošanā krīzes situācijās.
Lai droši atstātu kuģi izmanto kolektīvos glābšanas līdzekļus, vienlaicīgi lietojot paredzētos individuālos glābšanas līdzekļus. To neatsveramā nozīme cilvēku dzīvības glābšanā uz jūras nav noliedzama, tomēr pilnīgi drošus glābšanas līdzekļus, kas pasargātu jebkuros apstākļos, izveidot nav iespējams. Pēc statistikas datiem uz avarējušiem kuģiem no cilvēkiem, kuri mēģina izglābties 18,3% iet bojā evakuācijas procesā. Kā paaugstināt glābšanas līdzekļu drošību, izmantošanas efektivitāti, tā ir galvenā problēma, kuru atrisinot, ievērojami paaugstināsies cilvēku dzīvības drošība uz jūras.
Balstoties uz minētajām atziņām un apskatītajām problēmām, diplomdarba mērķis ir :
1) izanalizēt starptautisko prasību ietekmi uz cilvēka dzīvības nodrošināšanu jūrā,
2) izanalizēt cilvēku evakuācijas no kuģa norises efektivitāti,
3) veikt esošo glābšanas līdzekļu nepilnību analīzi,
4) izpētīt moderno glābšanas līdzekļu piedāvātās iespējas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register