Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:501470
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Bruņoto konfliktu un kara ietekme uz sievieti    7
2.  Nepieciešamība pēc sievietes klātbūtnes bruņotu konfliktu risināšanā un novēršanā    10
4.  Feminisms kā sieviešu iespēju virzītājs    17
4.1.  Feminismaizpratne    17
4.2.  Feminisma idejas militārisma kontekstā    19
6.  Dzimumu līdztiesības, vienlīdzības nozīme militārā sfērā    25
7.1.  Vispārējais situācijas raksturojums    26
7.2.  Pretrunīgās situācijas analīze    27
8.  Sieviete atjaunotajos Nacionālajos bruņotajos spēkos    32
8.1.  Latvijas sievietes armijas vēsturē    32
8.3.  Sieviešu motivācijas raksturojums iesaistei bruņotajos spēkos    37
8.5.  Sievietes fiziskā sagatavotība bruņotajos spēkos    44
  Secinājumi    56
  Izmantotā literatūra    59
  Anotācija    62
Extract

Darba galvenais mērķis ir izpētīt sievietes lomu Latvijas Nacionālajos bruņotajos spēkos – iesaistīšanās veidus, līdzšinējās darbības rezultātus un sabiedrības attieksmi pret sievieti armijā.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1)Izpētīt vispārējo sieviešu iesaistīšanās veidus militārajā sfērā.
2)Noskaidrot tradicionālo dzimumlomu dalījuma ietekmi uz sieviešu profesionālo darbības jomu bruņotajos spēkos.
3)Izpētīt esošo situāciju Latvijas bruņotajos spēkos no sieviešu darbības tajā aspekta – attieksmi pret sievieti bruņotajos spēkos.
4)Izvērtēt, vai formālā sieviešu līdztiesība Latvijā tiek piekopta reālajā dzīvē militārā sfērā.
Pētījumam būtu plašas izmantojamības iespējas dažādos militārās struktūrās, lai gūtu ziņas par esošo situāciju Latvijas bruņotajos spēkos un veiktu atbilstošās darbības. Pētījums palīdzētu LR aizsardzības ministrijas Militārās izglītības un zinātnes koordinācijas nodaļas darbā, Atlases un rekrutēšanas centra darbā. Pētījums kopumā ļauj izvērtēt optimālo sievietes lomu Nacionālajos bruņotajos spēkos.
Pētījumā izmantotas sekojošas metodes:
Teorētiskās informācijas vākšanas metodes – dokumentanalīze, kvalitatīvā satura analīze. Pētījumā tika veikta masu mēdiju publicēto rakstu par attiecīgo tēmu analīze. Kopumā tika analizēti 19 raksti, kas tika atlasīti Lursoft datu bāzē.
Empīriskās informācijas vākšanas metode – aptauja.
Tika veikta aptauja ar nosaukumu – „Latvijas augstskolu studentu militārā apmācībā iesaistīto jauniešu attieksme pret sievieti Nacionālajos bruņotajos spēkos”. Tika aptaujāti Latvijas augstskolu studentu militārās apmācības kursanti.
Pētījuma mērķis – noskaidrot militārā apmācībā iesaistīto Latvijas augstskolu studentu attieksmi pret sievieti Nacionālajos bruņotajos spēkos. Pētījuma veids - aprakstošais pētījums. Izmantotā metode – tiešā anketēšana (skatīt anketu 1. pielikumā).
Pētījuma ģenerālo kopumu sastāda augstskolu studentu militārā apmācībā iesaistītie jaunieši, kuri studē kādā no Latvijā esošām augstskolām. Dažādu specialitāšu studenti, kuri ir Latvijas Republikas pilsoņi, nav krimināli sodīti, nav narkologu un psihiatru uzskaitē. Kuru veselības stāvoklis atbilst militārā dienesta prasībām, un, kuri prot latviešu valodu.
Rezerves kareivja jaunākā instruktora pamatmācības kurss tiek organizēts Nacionālo bruņoto spēku Instruktoru skolas studentu mācību nodaļās Rīgā, Liepājā, Jelgavā, Daugavpilī un Rēzeknē. Studentu militārā apmācībā piedalās abu dzimumu pārstāvji. Mācību ilgums - 2 gadi. (1. apmācību gads, 2. apmācību gads) Kursantu vecums svārstās aptuveni no 18 – 25 gadiem.
Precīzs skaits, cik studentu visā Latvijā apgūst studentu militāro apmācību nav zināms, jo :
1)Šāda informācija LR Aizsardzības ministrijā ir konfidenciāla,
2)Studentu skaits nepārtraukti mainās,
3)Oficiāli dokumentos tiek fiksēts viens studentu skaits, bet reāli apmācības apmeklē cits. Tas saistīts ar to, kad studenti lekcijas, apmācības reāli neapmeklē, vai apmeklē reti, bet oficiāli dokumentos tiek fiksēti kā apmācībā iesaistītie. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register