Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:133060
 
Evaluation:
Published: 01.08.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    12
1.  VISPĀRĪGAS ZIŅAS PAR FOTORADARIEM UN TO LIETOŠANAS PIEREDZI ĀRZEMĒS    13
1.1.  Fotoradaru vēstures apskats    13
1.2.  Fotoradaru veidi    13
1.3.  Ārzemju pieredze fotoradaru ieviešanā    14
1.3.1.  Automātiskā ātruma kontrole Lielbritānijā    14
1.3.2.  Automātiskā ātruma kontrole Francijā    15
1.3.3.  Automātiskā ātruma kontrole Nīderlandē    15
1.3.4.  Automātiskā ātruma kontrole Zviedrijā    16
1.3.5.  Ārvalstīs iegūtie rezultāti attiecībā uz Latviju    16
1.4.  Fotoradaru darbības rezultātu saglabāšanās laikā un telpā    16
2.  ATĻAUTAIS BRAUKŠANAS ĀTRUMS UN TĀ KONTROLE    19
2.1.  Braukšanas ātruma nozīme ceļu satiksmes drošībā    19
2.2.  Metodes atļautā braukšanas ātruma ievērošanas panākšanai    22
2.2.1.  Sabiedriskā viedokļa veidošana par atļautā braukšanas ātruma izvēli    22
2.2.2.  Braukšanas ātruma kontrole policijas izpildījumā    23
2.2.3.  Automātiska ātruma kontrole    24
2.2.4.  Metožu efektivitātes kopsavilkums    25
3.  FOTORADARU IEVIEŠANA LATVIJĀ    26
3.1.  Latvijā sagaidāmas automātiskās ātruma kontroles sistēmas    26
3.2.  Praktiskais pētījums „Fotoradaru ietekme uz Latvijas autovadītājiem”    29
3.2.1.  Pētījuma vietas izvēles pamatojums    29
3.2.2.  Pētījuma veikšanas laika izvēle un laikapstākļu apraksts    32
3.2.3.  Pētījuma procedūras apraksts un pamatojums    32
3.2.4.  Ceļazīmes Nr. 846 „Fotoradars” izgatavošana un uzstādīšana    33
3.2.5.  Mērījumu rezultātu analīze    35
3.2.6.  Paredzamie ieguvumi pēc apskatītā matemātiskā modeļa    39
3.2.7.  Fotoradaru ietekme uz autovadītāju uzvedību    40
3.2.8.  Praktiskā pētījuma rezultātu kopsavilkums un secinājumi    40
3.3.  Ieteikumi automātiskās ātruma kontroles sistēmas efektīvai darbībai    41
3.3.1.  Iekārtu uzstādīšana un darbība    41
3.3.2.  Likumdošanas piemērošana dotajām pasākumam    42
3.3.3.  Sabiedrības viedokļa un attieksmes formēšana    44
3.3.4.  Iekārtu ieviešanai atbilstoša laika izvēle    45
3.4.  Fotoradaru efektivitāte satiksmes drošībā    46
  NOBEIGUMS    47
  IEVADS    49
1.  VISPĀRĪGI DATI    50
1.1.  Vispārīgs esošās situācijas apraksts    50
1.2.  Ģeoloģiskie apstākļi    51
2.  SATIKSMES INTENSITĀTE    52
2.1.  Satiksmes intensitātes noteikšana    52
2.2.  Aprēķina satiksmes intensitātes noteikšana    52
3.  NORMĀLPROFILA IZVĒLE    55
4.  MINIMĀLIE UN MAKSIMĀLIE PARAMETRI PROJEKTA IZSTRĀDEI    56
5.  IELAS SEGAS APRĒĶINS    57
5.1.  Drenējošā slāņa aprēķins    57
5.2.  Vajadzīgā elastības moduļa Evaj noteikšana    59
5.3.  Segas konstrukcijas projektēšana    61
5.3.1.  Ielas segas aprēķins pēc elastīgās ielieces    61
5.3.2.  Ielas segas aprēķins pēc bīdes pretestības nosacījuma    64
5.3.3.  Seguma stiepes pretestības pārbaude    66
5.3.4.  Segas pārbaude pēc pieļaujamā bīdes sprieguma asfaltbetona slāņos    68
5.3.5.  Segas pārbaude pēc sala noturības    69
3.4.1.  Aprēķinātā ielas segas konstrukcija    69
6.  IELAS PLĀNS UN GARENPROFILS    70
6.1.  Plāns    70
6.1.1.  Plāna virsotņu koordinātas un taisnes    70
6.1.2.  Plāna līknes    72
6.1.3.  Nospraužamo punktu koordinātes    72
6.2.  Garenprofils    76
6.2.1.  Garenprofila otrās taisnes parametru aprēķins    76
6.2.2.  Garenprofila pirmās parabolas loka parametru aprēķins    76
6.2.3.  Garenprofila elementu un to parametru kopsavilkums    78
7.  CEĻA MEZGLI    79
7.1.  Maskavas ielas – Atbrīvošanas alejas – Viļakas ielas krustojums    79
7.2.  Blaumaņa ielas pieslēgums Maskavas ielai    84
7.3.  Maskavas ielas krustojums ar pievadceļiem    87
8.  IELAS ŠĶĒRSPROFILA GALVENĀS SASTĀVDAĻAS    88
8.1.  Brauktuve    88
8.2.  Ietves    88
8.3.  Nobrauktuves    88
8.4.  Sabiedriskā transporta pieturas    90
8.4.1.  Sabiedriskā transporta pieturas projektēšanas nosacījumi    90
8.4.2.  Sabiedriskā transporta pieturas platformas aprīkojums    90
8.5.  Vienlīmeņa autostāvvietas    91
8.5.1.  Esošās situācijas analīze    91
8.5.2.  Vienlīmeņu autostāvvietu projektējamie parametri    92
9.  INŽENIERKOMUNIKĀCIJAS    93
9.1.  Apgaismojums un kabeļu aizsardzība    93
9.2.  Sadzīves kanalizācija    93
9.3.  Lietus ūdens novades sistēma    93
10.  GALVENO BŪVDARBU VEIKŠANAS APRAKSTS    95
10.1.  Sagatavošanas darbi    95
10.1.1.  Uzmērīšana un nospraušana    95
10.1.2.  Koku, krūmu un zaru zāģēšana, akmeņu un citu šķēršļu aizvākšana    95
10.2.  Zemes klātnes izbūve    96
10.3.  Ceļa sega    97
10.3.1.  Drenējošā slāņa izbūve    97
10.3.2.  Šķembu kārtas izbūve    98
10.3.3.  Gruntēšana    99
10.3.4.  Karstā asfaltbetona maisījuma ieklāšana    100
10.3.5.  Betona bruģa seguma ieklāšana    101
10.4..  Betona ceļa apmaļu uz betona pamata izbūve    102
11.  SATIKSMES ORGANIZĀCIJA UN SATIKSMES DROŠĪBA    103
11.1.  Satiksmes organizācija    103
11.1.1.  Ceļa zīmes    103
11.1.2.  Horizontālie marķējumi    103
11.2.  Avārijas koeficienta noteikšana    104
11.2.1.  Atsevišķo avārijas koeficentu noteikšana    104
11.2.2.  Ielas bīstamāko vietu noteikšana    108
11.2.3.  Iespējamo uzlabojumu analīze    108
12.  DARBA AIZSARDZĪBA    110
12.1.  Darba aizsardzības pasākumu saskaņošana un informācijas apmaiņa    110
12.2.  Darbinieku drošība un veselības aizsardzība    111
12.3.  Pirmā palīdzība    112
12.4.  Sanitāri - higiēniskās prasības    112
12.5.  Ugunsdrošība    112
12.6.  Telpas    113
12.7.  Tehnika un mehānismi    113
13.  VIDES AIZSARDZĪBA    115
13.1.  Vispārīgi    115
13.2.  Zemes rekultivācija    115
13.3.  Dabas resursu zudumu novēršana vai samazināšana    116
14.  DARBA DAUDZUMU KOPSAVILKUMS UN APTUVENĀS IZMAKSAS    117
15.  BŪVDARBU VEIKŠANAS KALENDĀRAIS PLĀNS    119
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    121
Extract

NOBEIGUMS
Bakalaura darba izstrādei tika izvirzīts mērķis - veikt analīzi par fotoradaru, kā satiksmes
drošības līdzekļu ieviešanas efektivitāti Latvijā un izstrādāt ieteikumus efektivitātes uzlabošanai.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai bija jāizpilda pieci darba uzdevumi.
Izpildot visus darba uzdevumus var secināt:
1. Fotoradaru darbības princips neatkarīgi no valsts, kurā tie ir uzstādīti, nemainās. Līdz ar
to Latvijā ir sagaidāmi tik pat augsti satiksmes drošības uzlabošanās rādītāji, kā
bakalaura darbā apskatītajās ārvalstīs.
2. Pēc apskatītā matemātiskā modeļa ir sagaidāms ceļu satiksmes negadījumu ar letālām
sekām samazinājums par 28,5 %, kas ir visai nozīmīgs samazinājums.
3. Praktiskais pētījums parādīja, kad uzstādot vienkārši ceļazīmi, kas brīdina par
fotoradara esamību var panākt vidējā ātruma samazinājumu par 5,96 %.
4. Praktiskais pētījums parādīja, kad fotoradaru ieviešanai un ekspluatācijai, sākuma
stadijā vajag pievērst pastiprinātu uzmanību, lai neiegūt gluži pretējus rezultātus.
5. Apskatot pastāvošās atļautā braukšanas ātruma ievērošanas panākšanai izmantojamās
metodes, ir skaidri redzams, kad fotoradari būs nopietns papildinājums atļautā
braukšanas ātruma ievērošanas uzlabošanā. Kā rezultātā var sagaidīt augstus rādītājus
satiksmes drošības uzlabošanā visu metožu kopdarbības rezultātā.
6. Izstrādāto ieteikumu ievērošana fotoradaru ekspluatācijas laikā, radīs pozitīvu attieksmi
pret iekārtu esamību uz Latvijas autoceļiem, kas savukārt ir viens no
pamatnosacījumiem maksimāli iespējamo rezultātu sasniegšanā satiksmes drošībā.
Bakalaura darba mērķis ir sasniegts, kā rezultātā var apgalvot – fotoradari būs efektīvi satiksmes
drošību uzlabojoši līdzekļi. Taču efektivitātes līmenis būs atkarīgs no pareizas un pārdomātas visas
sistēmas darbības shēmas izstrādes.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,77 €
Work pack Nr. 1244588
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register