Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:424746
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  CIRSMU IZSTRĀDES APSTĀKĻU VARIANTI   
  TEHNOLOĢISKĀ PROCESA, MOTORINSTRUMENTU UN MAŠĪNU IZVĒLE   
  1. VARIANTS   
  3.VARIANTS   
  PIEVEŠANAS VIDĒJĀ ATTĀLUMA APRĒĶINĀŠANA   
  1.VARIANTS   
  3.VARIANTS   
  PALĪGDARBU APJOMS VIENĀ CIRSMĀ   
  1.VARIANTS   
  Kokmateriālu krautuves vietas sagatavošana   
  Bīstamo koku novākšana   
  Pameža novākšana   
  Pievešanas ceļu ierīkošana   
  Pievešanas ceļa uzturēšana   
  3.VARIANTS   
  Kokmateriālu krautuves vietas sagatavošana   
  Bīstamo koku novākšana   
  Pameža novākšana   
  Pievešanas ceļu ierīkošana   
  STRĀDNIEKU SKAITA APRĒĶINĀŠANA   
  APRĒĶINU METODIKA   
  1.VARIANTS   
  3.VARIANTS   
  DARBIETILPĪBAS RĀDĪTĀJI, MOTORINSTRUMENTU UN MAŠĪNU IZSTRĀDE GADĀ   
  1.VARIANTS   
  3.VARIANTS   
  CIRSMĀ PLĀNOTĀS DARBU NORISES GRAFIKS   
  CIRSMAS UN SLEJAS IZSTRĀDES TEHNOLOĢISKĀ SHĒMA UN APRAKSTS   
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA   
Extract

PALĪGDARBU APJOMS VIENĀ CIRSMĀ
Cirsmas, ne vienmēr ir „gatavas” ciršanai. Piemēram, ja koku gāšanu, atzarošanu un sagarumošanu veic ar harvesteru, tad ir jātīra pamežs, lai darbs iet ātrāk uz priekšu, jebkurā gadījumā ir jāsagatavo krautuves (AGK) vieta, jānovāc bīstamie koki no cirsmas, lai nesanāk nepatikšanas vēlāk, u.t.t. Nekad nav tā, ka nav jāveic kaut kāda tipa palīgdarbi.

1.variants
Šajā gadījumā ir jāveic sekojoši palīgdarbi:
- kokmateriālu krautuves vietas sagatavošana;
- bīstamo koku novākšana;
- pameža novākšana;
- pievešanas ceļa iekārtošana;
- pievešanas ceļa uzturēšana;
Šī varianta palīgdarbu kopsavilkums ir apskatāms kā 1.tabula.

Kokmateriālu krautuves vietas sagatavošana
Gatavojot krautuves vietu, pieņem, ka 1m2 lielā laukumā, var uzglabāt 2 m3 apaļkoksnes sortimentu. Tādējādi, laukuma platība ir sekojoša:
205 * 2,9 / 2 = 297,25 m2
Savukārt, ir zināms, ka viena kvadrātmetra ierīkošanai patērē 0,009 cilvēkstundas, un kopējā ierīkošanas darbietilpība ir:
297,25 *0,009 = 2,675 cilvēkstundas

Bīstamo koku novākšana
Bīstamo koku novākšana atšķiras ar koku caurmēru galvenajā cirtē un starpcirtē, tāpēc to ņemot vērā, ir pieņemts, ka viena koka novākšanas darbietilpība ir 0,800 cilvēkstundas, ja koka caurmērs ir no 32 – 40 cm, un, ka no cirsmas kopējās krājas 1,5 % ir bīstamie koki, tādējādi, kopējā bīstamo koku novākšanas darbietilpība ir sekojoša:
((205*2,9*0,015)/0,35)*0,800 = 20,383 cilvēkstundas
Pameža novākšana

Pameža novākšana ir svarīga harvestera sekmīga darba izpildīšanas priekšnosacījums. Pameža novākšanas uzskaites vienība ir hektāri, un tā kā Jelgavas rajonā pamežs nav pārāk biezs, tad tiek pieņemts, ka šobrīd, tas ir rets, un, darbietilpība uz vienu vienību ir 6,956 cilvēkstundas vasarā un 8,333 cilvēkstundas ziemā, tāpēc tiek ņemts vidējais svērtais rādītājs, kas ir 7,645 cilvēkstundas*ha-1. Tāpēc kopējā darbietilpība pameža novākšanai visā cirsmā ir:
7,645 * 2,9 = 22,171 cilvēkstundas

Pievešanas ceļu ierīkošana
Tā kā šajā cirsmas izstrādes variantā ir paredzēts izstrādāt slapjas cirsmas, tad ir jāparedz arī darbi, kas uzlabotu mašīnu pārvietošanos pa cirsmu, it īpaši forvardera, kam jābraukā vairākas reizes pa vienu vietu, tādējādi bojājot augsnes virskārtu, sākot no pāris desmit centimetriem, līdz pat 0,5 m dziļām risām. Ierīkošanas pilnā darbietilpība ir 0,051 cilvēkstundas * m-2. Šajā darbā, dēļ tā, ka nav tik ļoti smagi braukšanas apstākļi, darbietilpība tiek pieņemta kā 0,006 cilvēkstundas * m-2, un tā kā ne pilnīgi visā platībā ir ļoti slikti pārvietošanās apstākļi, tad ne pilnīgi visā ceļu garumā tiek ierīkoti pievešanas ceļi ar pastiprinātu segumu – tikai 75 % no tiem. Ceļu platību nosaka: sarēzinot ceļa platumu – 4 m, ar ceļu kopgarumu, kas ir 1450 m ((81,65/20*122,47)+(112,55/20*168,82)), un kopējā ceļu platība ir 5800,09 m2. Ceļu ierīkošanas darbietilpība cirsmā ir :
5800,09*0,006*0,75 = 26,1 cilvēkstundas

Pievešanas ceļa uzturēšana

Ja jau tiek ierīkoti ceļi, tad tie ir arī jāuztur, jo pēc pāris forvardera pārbraukšanas reizēm, sliktāk ierīkots ceļš izšķīdīs, un darbs būs velti darīts. Uzturēšana tiek projektēta 60 % no cirsmas pievestajiem koksnes m3. Uzturēšanas darbietilpība tiek uzskaitītas pēc pievestajiem kubikmetriem, un ja precīzi, tad šajā darbā tiek pieņemts, ka darbietilpība ir 0,070 cilvēkstundas * m-3, kas savukārt nozīmē, ka uz visu cirsmu tas sastāda:
205*2,9*0,60*0,070 = 24,969 cilvēkstundas

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register