Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:125207
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.01.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tāpat kā akumulatora baterijas, arī startera darbības princips aprakstīts jebkurā grāmatā par automobiļu uzbūvi un remontu. Arī startera uzbūve īpaši nav mainījusies pēdējo septiņdesmit gadu laikā, kopš “Bosch” patentēja starteri ar elektromagnētisko pievilcējreleju.
Automobiļos ar dīzeļdzinējiem sastopami starteri ar iebūvētu reduktoru.
Ja starteris nekādus pārsteigumus nesagādā, tas nav jāaiztiek. Galvenie startera bojājumi izpaužas šādi:
1) starteris nedarbojas nemaz;
2) startera pievilcējrelejs darbojas, bet starteris negriežas;
3) starteris griežas tukšgaitā;
4) starteris griežas ar rāvieniem;
5) starteris griežas ļoti lēni (akumulators darba kārtībā).
Pirmajā gadījumā parasti vainīgs nav pats starteris, bet nepienāk spriegums uz pievilcējreleju. Šajā gadījumā ar sprieguma indikatoru jāpārbauda spriegums startēšanas režīmā uz startera spaili, pie kuras pieslēgts tievais vads. Ja indikators spriegumu uzrāda – bojāts startera pievilcējrelejs, ja neuzrāda, iespējams, bojāts aizdedzes slēdzis vai pārrāvums elekrtoinstalācijā.
Otrajā gadījumā, ja vaina parādās periodiski, iespējams apdeguši pievilcējreleja kontakti. Lai pārliecinātos par bojājuma cēloni – pievilcējrelejs vai startera dzinējs, ar skrūvgriezi uzmanīgi jāsavieno abas pievilcējreleja kontaktskrūves (pie vienas pievienots resns vads no akumulatora, pie otras – resns vads no startera). Ja starteris sāk griezties tukšgaitā, bojāts pievilcējrelejs, ja negriežas, bojāts startera dzinējs.
Trešajā gadījumā viennozīmīgi bojāta brīvgaitas rumba (tā saucamais “bendikss”). Vēl šajā gadījumā pastāv iespēja, ka norauti zobratu zobi, bet līdz pilnīgai sazobes pazušanai starteris ilgstoši būs darbojies ar lielu troksni.
Ceturtajā gadījumā iespējams, ka nodilušas oglītes vai rotorā ir vijumu pārrāvumi vai bojāts rotora kolektors.
Piektajā gadījumā iespējams, ka ieķīlējušies startera gultņi, ir īsslēgti statora vijumi un citi bojājumi. Darbinot starteri, instrumentu paneļa kontrolspuldzītes kļūst tumšākas. Bieži vien šajā gadījumā bez vajadzības tiek pirkts jauns akumulators.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1116664
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register