Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:857656
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Automobiļu motoru toksisko komponenšu rašanās iemesli    5
1.1.  Oglekļa oksīda CO rašanās iemesli    6
1.2.  Ogļūdeņražu CnHm rašanās iemesli    6
1.3.  Slāpekļa oksīda NOx rašanās iemesli    6
1.4.  Cieto daļiņu – kvēpu rašanās iemesli    6
2.  Automobiļu motoru atgāzu ietekme uz cilvēku un vidi    7
3.  ES prasības par atgāzu toksisko komponentu normām    9
4.  Motora atgāzu toksisko komponentu noteikšana    11
4.1  Motoru atgāzu komponentu noteikšanas metodes un iekārtas    11
4.1.1  Otto motoru atgāzu analizatori    11
4.1.2.  Dīzeļmotoru atgāzu analizatori    12
4.1.3.  Motoru toksisko daļu noteikšana ar daudzkomponentu iekārtām    13
4.2.  Motora atgāzu noteikšanas eksperimentālie pētījumi    14
4.2.1.  Eksperimentos izmantotās iekārtas un materiāli    15
4.2.2.  Eksperimentu gaita    16
4.2.3.  Atgāzu analizatora iegūtie rezultāti un to analīze    17
5.  Motora toksisko atgāzu samazināšanas metodes un paņēmieni    21
5.2.  Toksiskuma samazināšana neitralizējot atgāzes    23
5.3.  Atgāzu toksiskuma samazināšana pielietojot alternatīvas degvielas    24
5.3.1.  Biodīzeļdegviela    25
5.3.2.  Bioetanols    27
5.3.3.  Ūdeņradis    27
6.  Jauna automobiļu paaudze ar videi draudzīgiem motoriem    29
6.1.  Hibrīdauto    29
6.1.1.  Hibrīdauto struktūras    30
6.1.2.  Hibrīdauto sastāvdaļas    30
6.1.3.  Hibrīda auto priekšrocības    31
6.2.  Ūdeņraža auto    33
6.3.  Šķidrā slāpekļa automašīnas    34
  Secinājumi    36
  Izmantotās literatūra un avotu saraksts    37
  Pielikums    38
Extract

Pasaulē ir apmēram 700 miljoni dažādu autotransporta līdzekļu. Katru gadu to daudzums palielinās vēl par 13 – 15 miljoniem. Automobilis ir kļuvis par mūsdienu dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Vienlaikus tieši automobilis ir kļuvis par iemeslu krasai daudzu valstu ekoloģiskās situācijas saasināšanās iemeslu.[1. 6.lpp]
Viens no galvenajiem automobiļu radītiem vides piesārņojumiem ir atmosfērā nokļuvušās izplūdes gāzes. Pēc Latvijas statistikas datiem autotransports sastāda apmēram 68% no kopējā piesārņojuma. Mūsu valstī tieši autotransports patērē 75% no kopējās šķidrās degvielas daudzuma.
Katru gadu ar automobiļu atgāzēm atmosfērā nokļūst 170 milj. t. ogļskābās gāzes - CO₂, 50 milj. t. oglekļa oksīda – CO, 9 milj. t. slāpekļa oksīda - NOₓ, tūkstošiem tonnu svina savienojumu, nepilnīgi sadegušas un iztvaikojušas degvielas. Automobilis nobraucot 15000 km atmosfērā izsviež ap 3250 kg CO₂, 100 kg CH4 un 30 kg NOₓ.[1. 6. lpp]
Tāpēc mūsdienās, sevišķi aktuāls jautājums – izzināt virzienus, paņēmienus un metodes kā iespējams samazināt vai pat novērst šo radīto toksisko atgāzu daudzumu atmosfērā. Daudzu valstu zinātnieki, automobiļu ražotāji un praktiķi strādā, lai rastu iespēju samazināt automobiļu kaitīgo izmešu daudzumu.
Darba mērķis: Iepazīties un izpētīt iespējas, kā var samazināt autotransporta radīto atgāzu (izmešu) daudzumu un toksiskumu.
Hipotēze: Pieaugot visa veida automobiļu skaitam jāmeklē metodes un paņēmieni, kā samazināt to toksisko atgāzu daudzumu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1318289
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register