Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:428529
 
Evaluation:
Published: 14.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    8
1.  ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA    11
1.1.  Loģistikas nozīme uzņēmējdarbībā    11
1.2.  Transporta veidu vispārējais raksturojums    14
1.3.  Dzelzceļa transports    17
1.3.1.  Dzelzeļa vadības organizatoriska struktūra    17
1.3.2.  Maksa par pārvadājumiem    20
1.4.  Visparēja informācija par pārvadājumu procesu    22
1.4.1.  Kravu un komerciālās darbības saturs    23
1.4.2.  Kravu un komercdarbības pilnveidošanas galvenie virzieni    24
1.4.3.  Situācija kraušanas pakalpojumu un kravu piegādes jomā    26
1.4.4.  Kravas staciju klasifikācija un uzdevumi    28
2.  PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA    31
2.1.  Transporta nozares raksturojums    31
2.2.  A/S “Latvijas Dzelzceļš” darbības apraksts    35
2.3.  A/s “Latvijas dzelzceļš” materiāli tehniskās bāzes apraksts    40
2.4.  Dzelzceļa kravu pārvadājumi    46
2.4.1.  Dzelzceļa kravu pārvadājumu apraksts un analīze    46
2.4.2.  Tranzītkravu pārvadājumi un tranzīta politika    55
2.4.3.  Valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” kravu pārvadājumu tarifu politika    59
2.4.4.  Valmieras stacijas darbības apraksts    64
2.5.  Valsts a/s “Latvijas Dzelzceļš” nākotnes perspektīvas    67
  Secinājumi un priekšlikumi    69
  Bibliogrāfiskais saraksts    72
  Pielikumi    73
Extract

Transporta infrastruktūra nosaka valsts ekonomisko izaugsmi. Transporta un dzelzceļu sistēmai ir noteicošā loma Latvijas Iekšzemes kopproduktā. Viens no noteicošajiem faktoriem ir ekonomiski izdevīgā ģeogrāfiskā atrašanās vieta, kura ļauj Latvijas valstij ieņemt vadošo vietu tranzītpārvadājumu jomā. Šāda veida pārvadājumus Latvijas valstī veic valsts a/s “Latvijas dzelzceļš”, kas nodrošina tranzītkravu plūsmu caur Latvijas lielākajām ostām: Ventspili, Rīgu un Liepāju. Galvenokārt tiek pārvadātas bīstamās kravas – nafta un naftas produkti un beramās kravas - akmeņogles, minerālmēslojumi u.c. Latviju šķērso nozīmīgs Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridors, kas nosaka dzelzceļa kravu apgrozījumu un starptautisko kravu plūsmu. Galvenās valstis, caur kurām tiek virzītas šāda veida kravas ir Krievija, Baltkrievija, Ukraina un Baltijas valstis.
Ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem ir saistītas dažādas problēmas, kas kavē to tālāku attīstību. Kā vienu no tām var minēt transporta, konkrētāk, dzelzceļa transporta infrastruktūras nepietiekamu attīstību. Salīdzinoši ar pārējām Eiropas Savienības attīstītajām valstīm Baltijas valstu dzelzceļi neatbilst Eiropas Savienībā noteiktajām kvalitātes prasībām.
Transports ir tā tautsaimniecības nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena cita ražotne, pat ne parastākais pārtikas veikals, kuram arī periodiski ir jāpapildina preču klāsts, un bez transporta to praktiski nav iespējams izdarīt.
Mūsdienu ekonomika bez transporta nav iespējama, jo, pirmkārt, pasaulē pastiprinās ģeogrāfiskā ražošanas specializācija, izmantojot vietējās priekšrocības ražošanā. Otrkārt, arī lielražošana rada transporta vajadzības. Abas šīs tendences rada nepieciešamību nogādāt preces no vietas, kur tās tiek ražotas, līdz patērētājam, kurš atrodas tālu no ražotāja.
Latvijā transporta saimniecībai ir sena vēsture. Jau bijušās Cariskās Krievijas un Padomju savienības laikos Latvija bija viens no tiem reģioniem, kur kravu pārvadājumi bija ļoti augsti attīstīti. Taču, mainoties ekonomiskajai situācijai pēc neatkarības atgūšanas, samazinājās arī pieprasījums pēc visa veida transporta pakalpojumiem, tāpat lēcienveidīgi pieauga arī degvielas izmaksas, kas attiecīgi samazināja transporta pakalpojumu piedāvājuma līmeni. Savukārt kā loģiska tirgus reakcija sekoja transporta pakalpojumu cenu un tarifu pieaugums.
Taču tagad šis pārejas periods jau ir beidzies un Latvijā atkal pakāpeniski pieaug dažādu veidu kravu apjoms. [7]
Jau Napoleons izprata loģistikas nozīmīgumu. Izmantojot loģistiku, viņš pārvietoja savus karaspēkus ātrāk un taktiski veiksmīgāk, un bija daudz efektīvāks cīņās. Mūsdienās vārdam “Loģistika” ir daudz plašāka nozīme kā Napoleona laikos.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register