Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:625481
 
Evaluation:
Published: 22.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTACION    4
  Ievads    5
1.  Pilota profesijas iezīmes    6
1.1.  Pilota profesijas raksturojums    6
1.2.  Pilota darba saturs    7
1.3.  Prasības pret pilota prakses ieguvē    7
2.  Pilota profesijas apguvi ietekmējošie faktori    8
2.1.  Pilota darba apstākļi    8
2.2.  Apgūstamie mācību priekšmeti    8
2.3.  Ceļš uz pilota profesiju    9
3.  Interviju analīze    10
  Secinājumi    13
  Izmantotās literatūras saraksts    14
  PIELIKUMS    15
Extract

Ievads
Cilvēks vienmēr ir gribējis lidot, jau kopš neapminamiem laikiem. Cilvēki ir gatavojuši dažādas un pat neiedomājamas ierīces, lai varētu pacelties gaisā, bet visi izmēģinājumi ir beigušies neveiksmīgi. Tikai pagājušā gadsimta sākumā brāļi Raiti izgatavoja lidmašīnu, kuru spēja pacelt gaisā 12 sekundes un nolidot īsu lidojumu. Ar to sākās aviācijas ēra. Jau pirmajā Pasaules karā izmantoja lidmašīnas. Ar katru gadu lidmašīnas kļuva ātrākas, bet cilvēki domāja, ka lidmašīnas nekad nevarēs pārsniegt skaņas ātrumu, taču 1947.gada 14.oktobrī amerikāņu pilots Čaks Jegers pierādīja pretējo, pārvarot skaņas barjeru lidmašīnā Bell X-1 ar raķetes dzinēju. Jau ap 1940.gadu lidmašīnas pārvadāja pasažierus, bet to varēja atļauties tikai bagāti cilvēki.
Cilvēki strauji attīstījās un pat vēl pagājušā gadsimta sākumā visātrākajiem kuģiem vajadzēja vairāk nekā nedēļu laika, lai šķērsotu Atlantijas Okeānu. Tagad vairums reaktīvo pasažieru lidmašīnu šo 4800 kilometru veic nepilnās septiņās stundās. Lidmašīnas ir visātrākais transporta veids, jo var lidot tieši pāri šķēršļiem-kalniem, okeāniem. Pat kara lidmašīna sasniedz ātrumu 3200km/h, kas trīs reizes pārsniedz skaņas ātrumu. Sarežģītas elektronikas vadības un navigācijas sistēmas vada lidmašīnu uzdotā virzienā.
Kapteinis un apkalpe vada lidmašīnu no pilota kabīnes. Taču agrāk pilota kabīnē bija daudz dažādu ciparnīcu, skalu un slēdžu. Mūsdienās reaktīvajās lidmašīnās informāciju apstrādā elektronika un ciparnīcu vietā ir datoru ekrāni. Citi jauninājumi ir, piemēram, datoru vadības autopilotu sistēmas, kas ļauj lidmašīnām pacelties un nolaisties sliktos redzamības apstākļos. Atšķirībā no vēstures, tagad pat parasts cilvēks kam ir laba veselība, zināšanas un gribēšana var mācīties par pilotu un strādāt kādā aviokompānijā. Arī lidmašīnas vadīšana ir kļuvusi daudz vieglāka.
Pētījumu mērķis: Izpētīt pilotu profesiju.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tiek izdalīti šādi pētījuma uzdevumi:
1. Veikt teorētisko apskati par pilota profesiju un tā iezīmēm.
2. Veikt intervijas ar diviem avio kompānijas „AirBaltic” pilotiem, lai noskaidrotu faktorus, kas ir būtiski pilota profesijas izvēlē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register