Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:761246
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.06.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.1  Kuģa navigācijas aparatūra un instrumenti. Kursa noteikšana pēc MC un GC. MC labojuma noteikšana    3
1.2  Peilējuma noteikšana pēc ŽK pēc vairākiem orientieriem ar kursa leņķu palīdzību    10
1.3  Horizontalo leņķu mērišana starp krasta orientieriem ar navigacijas sekstānu    11
1.4  Nosacītie apzīmejumi uz jūras kartēm. Karšu lasīšana    12
1.5  Navigācijas bīstamības norobežošana ar peldošām brīdinājuma zīmēm savas valsts un citu valstu ūdeņos    13
1.6  Kuģošanas rajons un ienākšanas ostās    16
2.1.  Kuģa laika dienests. Hronometra labojuma noteikšana    17
2.2  Darbs ar sekstānu, tā pārbaude un sagatavošana novērojumiem. Indeksa labojumu noteikšana    20
2.3.  Iepazīšanās ar zvaigžnotām debesīm    22
2.4  Spīdekļu augstuma mērīšana ar sekstānu    23
3.1  Navigācijas mteoroloģija    24
4.1  Kuģa tehnieskie un eskplotācijas raksturojumi, galvenie izmēri    27
5.1  Dienesta nolikums uz kuģiem. Augstākās kvalifikācijas matroža pienākumi    29
5.2.1  Kuģa enkuri    31
5.2.2  Enkura kēdes marķēšanas apraksts    31
5.2.3  Kuga nostasanas uz enkura un nonemsana no ta    33
5.3  Gābšanas laivu nolaišanas un pacelšanas noteikumi kuģim gaitā un uz enkura    34
5.4.  Kolektīvie un individuālie glābšanas līdzekļi uz kuģa. To izvietojums un prasības saskaņā ar SOLOS-74    36
5.5  Līnmetēja aparāti un pirotehniskie līdzekļi uz kuģa, to lietošanas noteikumi    41
5.6  Ugunsdzēšanas sistēmas izvietojums, pielietošanas iemaņu apgūšana    43
5.9  Kuģa sagatavošana kravas operācijām, kravas operācijas jūrā un pie piestātnēm    47
5.10  Pietauvošanās ierīce. Pietauvošanās darbi    50
5.11  Stūres ierīce. Stūrētāja darbs    51
5.12  Vilkšanas ierīce    52
5.13  Kuģa darbi    53
5.14  Tālmaņa darbi. Tilpņu matroža pienakumi    54
5.15  Kuģa dzīvotspējas nodrošināšana. Kuģa trauksmju saraksts    55
5.16  Colreg – 72    57
5.19  Kapteiņa 3 palīga pienākumu un dokumentu apraksts    67
6.1  Darba aizsardzība un drošības tehnikas pasākumi    69
6.2  Drošības tehnikas pasākumi pietauvošanās operācijā un strādājot ar enkuru    71
7.1  Kuģu dokumentu saņemšanas un aizpildīšanas kārtība    72
7.2  MARPOL    74
Extract

1.1Kuģa navigācijas aparatūra un instrumenti. Kursa noteikšana pēc MC un GC. MC labojuma noteikšana.

Uz mana prakses kuģa bija ARPA, pēc kura varēja noteikt kādā noteiktā rādiusā esošo kuģu ātrumu, viņu kursu, kustību attiecībā pret manu kuģi, uzzināt, redzēt vai mūsu ceļi krustosies, pēc cik ilga laika tie krustosies. AIS, šis aparāts uzrāda informāciju par kuģi kādā notikta attaluma radiusā, viņs urādija uz kurieni dotais kuģis dodas, ar kādu ātrumu, kādu kursu, no kurienes tas dodas, cik liela ekipāža uz kuģa, vai kuģis atrodas gaitā vai stāv uz enkura, uzrāda pozīciju kura kuģis atrodas, atrašanās vietu. NAVTEX, INMARSAT, šī radioapartūra dod informāciju par drošību jūrā. Pirms ieejas kuģim kādā no zonām, ir jāmaina NAVTEX un INMARSAT uzstadijumi, respektīvi uz kuģa ir grāmatas un cita informacija, kur ir noteikts kādas stcijas ir jāizmanto tieši šajā kuģošanas apgabalā. Tad uz kuģa ir vairaki GPS, šī rādioaparatūra parāda kuģa kordinatas kur kuģis atrodas, un otrs GPS uz kuģa rādija gan kordinatas gan arī p kādu attālumu no kursa ir nogājis kuģis. Iepriekš šaja GPS ie ievadīti waypoints, pec kura šis GPS orjentējas. Kad kuģis ir novirzījies pa kādu noteitu attalumu no kursa (to uzstada stūrmaņi), tad GPS dod signalu, pīkst, tas liecina to, ka kuģis ir jau parsnedzis pieļauto, noteikto no kursa novirzīšanās barjeru. GMDSS, ta ir radio ierīce caur kuru nodod trauksmju signālu. Caur šo ierīci var sazinaties ar kuģiem, krastu, sazinašanas notiek gan sarunajoties, gan rakstiska veidā. Uz tiltiņa bija četras VHF iekārtas, šīm iekārtam ir jāstrāda uz 6 (156,3 MHz), 13 (156,65 MHz), 16 (156,8 MHz) un 70 (156, 525 MHz) kanāla. Tad ir facsimile reciever, ar šo mēs dabonam laika prognozes kartes. Notiek tas tā, no sākuma mēs trodam grāmata mums derīgo apgabalu, kur kuģis atrodas, tad skatamies tabulalā kādu mēs laika prognozes karti velamies, tad apskatamies cikos šī karte tiek pārraidīta un apskatamies frekvenci, tad uzstadam uz facsimile so frekenci un saņemam šo karti. Tad uz mana prakses kuģa ir trīs barometri, rādītāji tiek nolasīti regulāri un ierakstīti žurnālā. tad ir echo sounder, tas nosaka un no tā var nolasīt jūras, okeāna dziļumu. Ir girokompasa repeater, tas ir displejs, no kura nolasa girokompasa kursu. Tad ir clinometrs, no šī instrumenta nolasa kuģa šūpošanos pa bortiem, uz mana prakses kuģa noteiktais maksimalais clinometra rādītājs nedrīkst pārsniegt 35 grādus, citādāk kuģis var apgāzties.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register