Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:902216
 
Evaluation:
Published: 07.09.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Loģistikas vispārīgais raksturojums, loģistikas definīcijas
Loģistika ir zinātne par materiālu apgrozības likumsakarībām, par reālu objektu pārvietošanu.
Literatūrā sastopamas daudzas loģistikas def. Tomēr ir iezīmējušās 2 loģistikas izpratnes pieejas:1)funkcionālā pieeja preču kustībai, tā saistīta ar fiziskās pārvietošanas vadīšanu preces piegādes procesā; 2)otram virzienam raksturīga plašāka pieeja: līdzās preču pārvietošanas vadīšanai tā ietver piegādātāju un patērētāju tirgus analīzi, pieprasījuma un piedāvājuma koordināciju preču un pakalpojumu tirgū, kā arī nodrošina preču pārvietošanas procesa dalībnieku sadarbību. No zinātnes viedokļa:-Loģistika ir zinātne par materiālo vērtību plūsmu un ar to saistīto informācijas plūsmu vadīšanu noteiktās mikro- vai makroekonomikas sistēmās, lai sasniegtu izvirzīto mērķi. No menedžmenta viedokļa:-Loģistika ir saimniecisko darbību plānošana, organizēšana un kontrole, kas nodrošina materiālo vērtību plūsmu un ar to saistītās informācijas plūsmas mērķtiecīgu glabāšanu, pārvietošanu un citas aktivitātes no ražošanas vietas līdz patērētājam ar mērķi paaugstināt darbības efektivitāti un apmierināt patērētāju vajadzības.
3-komponentu definīcija- loģistika ir zinātne par to, kā nogādāt objektu vajadzīgajā vietā un vajadzīgajā laikā.
6-komponentu definīcija – loģistika ir zinātne par to, kā nogādāt: 1)doto preci; 2)ar doto kvalitāti; 3)dotajā daudzumā; 4)dotajā vietā; 5)dotajā laikā; 6)ar minimālām izmaksām.
8-kompnentu definīcija - + 7)dotajam patērētājam; 8)personificēti – katra pasūtījuma apkalpošanas sistēma tiek izstrādāta personificēti.
Loģistikas pētniecības objekts – materiālo vērtību plūsmas no izejvielu avota līdz pat patērētājam, t.i., transportēšana, iekraušana noliktavās un cita darbības ar izejvielām, pusfabrikātiem un gataviem ražojumiem. Sākot no izejvielu avota, materiālo vērtību plūsmas ietver visus ražošanas faktorus un saražotos produktus – preces un pakalpojumus jebkurā to ražošanas un pārvietošanas stadijā. Materiālo vērtību plūsmas (kravas) var pārvietoties starp dažādiem uzņēmumiem vai vienā uzņēmumā. Kravu kustības gaitā tiek veiktas dažādas loģistikas darbības: izkraušana, salikšana uz palikņiem, pārvietošana, pārvietošana, izsaiņošana, novietošana noliktavā utt.
Veicot visas darbības, kravai atrodoties ceļā, notiek:1)Uzraudzība pār visām darbībām kravas pārvietošanas laikā, kamēr tā nonāk pie patērētāja; 2)Šo procesu projektēšana, ņemot vērā tirgus vajadzības.
Katru materiālo vērtību plūsmu veido: 1)Materiālie resursi – izejvielas, pamatmateriāli, palīgmateriāli, pusfabrikāti, komplektējošie izstrādājumi, degviela, rezerves daļas, kas paredzētas tehnoloģisko iekārtu un citu pamatfondu remontam, un ražošanas atkritumi; 2)Nepabeigtā ražošana – produkcija, kas uzņēmumā vēl atrodas ražošanas procesā; 3)Gatavā produkcija – produkcijas, kas izgājusi ražošanas ciklu konkrētā uzņēmumā, ir pilnīgi nokomplektēta, nodota noliktavā glabāšanai vai nosūtīta patērētājam (starpniekam); 4)Tara un iesaiņojums.
Ja produkcija nav kustībā, tā pārvēršas krājumos. Katrai materiālo vērtību plūsmai atbilst noteikta informācijas plūsma.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register