Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:426573
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 36 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
  Saīsinājumu saraksts    7
1.  Jūras vēja enerģijas izmantošana    8
1.1.  Atjaunojamā enerģija    8
1.2.  Vēja ģeneratoru parku pirmsākumi    12
1.3.  Jūras vēja ģeneratoru parku attīstība Eiropā    15
1.4.  Latvijas teritorijas izmantošana elektroenerģijas iegūšana    19
2.  Plānotais jūras vēja ģeneratoru parks Baltijas jūrā    23
2.1.  Plānotā parka apraksts    23
2.2.  Jūras vēja ģeneratoru parka iespējamie poligoni    28
2.3.  Plānojama vēja ģeneratoru parka būvniecības vietas analīze, un iespaids uz kuģošanas drošību    34
2.4.  Vēja ģeneratoru parku iespējamā ietekme uz kuģošanas drošību    38
2.5.  Pētāma poligona izvēles principi    40
3.  Konkrētā poligona pētījums    42
3.1.  Starptautiskas prasības jūras vēja ģeneratoru parkiem    42
3.2.  Esošas kuģošanas drošības situācijas izpēte plānotā poligona rajonā    46
3.3.  Plānotā jūras vēja ģeneratoru parka poligona V7 iespējama ietekme uz kuģošanas drošību    50
  Secinājumi un priekšlikumi    55
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    57
  Pielikumi    60
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
1. Ja Latvijas piekrastes ūdeņos plānoto jūras vēja ģeneratoru parku, kuru plāno būvēt „Baltic wind park”, ierīkos poligonā V7, tad šis parks būtiski neietekmēs kuģošanas drošību parka rajonā. Parks atradīsies speciāli nozīmētājā vietā, kas ir sāņus no kuģošanas ceļiem. Parka izvietojums nerada tiešos draudus kuģiem, kas ieiet vai iziet no Liepājas ostas.
Priekšlikums: Labi sagatavots pirmspārgājiena plāns veicinās kuģu drošu garāmiešanu gar vēja ģeneratoru parku. Piekrastes navigācijas līdzekļu aizšķērsošanu ar jūras vēja ģeneratoru parku var laicīgi paredzēt, sagatavojot pārgājiena plānu, un izvēloties alternatīvus objektus, kurus var izmantot kuģa vietas noteikšanai. Kuģa navigācijas virsniekam nevajag paļauties tikai uz vienu kuģa pozīcijas noteikšanas metodi. Ja ir bažās par vietas noteikšanas precizitāti, saskaņā ar COLREG 6. noteikumu, kuģim jāsamazina ātrums, jāiet ar to ātrumu tik ilgi, cik tas ir nepieciešams.
2. Naktī, kad bāku ugunis un citas navigāciju ugunis ir slikti redzamas, tās var saplūst ar vēja parka navigācijas ugunīm.
Priekšlikums: Kuģiem jāveic īpaši piesardzīgo navigāciju. Jāveic kā vizuālo novērošanu, tā arī novērošanu ar radiolokatora palīdzību. Ja ir šaubas par navigācijas drošību, papildus sardzes novērotājiem jābūt uz navigācijas tiltiņa. Ja pareizi tiek veikta kuģu tiltiņa komandas darba organizācija, vēja parks neietekmēs kuģošanas drošību, jo tas laicīgi tiks pamanīts, un tiks veikti vajadzīgi pasākumi, lai izvairītos no sadursmes draudiem ar vēja ģeneratoru parka ģeneratoriem. Pareizās navigācijas sardzes veikšana veicinās kuģošanas drošību, samazinās sadursmju draudus un draudus uzsēsties uz sēkļa.
3. Jūras vēja ģeneratoru parks atradīsies tuvu Liepājas ostai, kas var radīt papildus apgrūtinājumus kuģiem, kas kuģo ostas tuvumā.
Priekšlikums: Kuģojot ostas tuvumā ir svarīgi apzināties briesmas, kas atrodas ostas tuvumā. Pirmspārgājiena plānā jāizpēta iespējamie alternatīvie maršruti, kas ved uz ostu. Jāizvēlas pareizo punktu, kas nosaka pēdējā brīža manevra iespējas (abort line). Liepājas ostas gadījumā būs jāņem vērā jūras vēja poligona V7 atrašanās vieta. Ņemot vēra, ka plānojamais poligons atrodas pa labi no ieteicama droša kuģošanas ceļa, pie tam netālu atrodas bīstams kuģa vraks, jāizpēta iespējas uzstādīt „pēdējas cerības” punktu savlaicīgi vai izmantot pagriezienu uz pretkursu caur kreiso bortu.
4. Zemūdens kabeļi, kas saistīti ar plānojamo jūras vēja ģeneratoru parku, papildus ierobežos enkurošanas iespējas parka tuvumā.
Priekšlikums: Pareiza un savlaicīgi izvēlēta kuģa enkurošanas vieta pasargā no tā, ka kuģa enkurs var aizķerties aiz zemūdens kabeļa. Laika prognožu savlaicīga saņemšana un analizēšana pasargā kuģus no gadījumiem, kad viņus var aiznest uz nevēlamu vietu. Ja kuģi velk uz enkura, vai viņš dreifē uz jūras vēja ģeneratoru parka pusi, kuģim jābūt sagatavotam galvenajam dzinējam, lai to ātri varētu iedarbināt vajadzības gadījumā un veikt vajadzīgos manevrus, lai izvairītos no bīstamas situācijas.
5. Jūras vēja ģeneratoru parka ierīkošanas laikā pastāv iespēja sastapt kādu no mīnām, kas palika pēc kariem.
Priekšlikums: Lai izvairītos no mīnu sastapšanas bīstamības, pirms sākt darbus parka teritorijā, jāveic mīnu neitralizēšanas darbus, kas samazinās draudus kuģiem, kuri veiks parka instalācijas darbus.
6. Vēja parka iespaids uz kuģu radiolokācijas sistēmu ir diezgan būtisks, jo kuģu apkalpe nesaņem no lokatora vajadzīgo informāciju, kas rada informācijas nepietiekamību drošas navigācijas veikšanai, vai arī dod maldinošo informāciju, kas iespaido kuģošanas drošību kuģošanas rajonā.
Priekšlikums: Lai mazinātu vēja parka ietekmi uz radiolokācijas sistēmu, var uzstādīt uz atsevišķiem vēja ģeneratoriem radara staru atstarojošas ierīces, lai veicinātu vēja parka atpazīšanu uz radara ekrāna. Radiolokācijas sistēmas attāluma skalas izmaiņa var mazināt vēja ģeneratoru parku ietekmi uz radara ekrāna datiem. Lai mazinātu sadursmes iespējas ar kuģiem, kas veic parka apkalpošanu, kuģu satiksmes dienestam jāiekļauj vēja ģeneratoru parku savas darbības jurisdikcijā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register