Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:330182
 
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Steka pamatprincips ir – pirmo apstrādā kā pēdējo, pēdējo apstrādā vispirms. Angliski tas skan first in, last out, tāpēc arī šādu datu apstrādes principu sauc arī par FIFO. Rindā pirmos datus arī apstrādā vispirms, tāpēc šo principu sauc arī par LIFO – last in, last out. Pēc FIFO principa darbojas arī, piemēram, šaujamieroči – tās patronas, kas aptverē jeb magazīnā ir ielādētas pirmās, tiks izšautas pēdējās. Šīs analoģijas dēļ steku reizēm sauc arī par magazīnu. Steka princips bieži tiek izmantots arī kravu apstrādē – no kravas mašīnas vispirms ir jāizņem tā kravas daļa, kas atrodas virspusē jeb tika ielikta kā pēdējā, uz dzelzceļa – atpakaļceļā pirmais dosies vagons, kas stacijā iebrauca pēdējais, un citur.
Pieņemsim, ka mums ir jāuzraksta programma, kas palīdz komplektēt vilciena sastāvu. Tai jānodrošina divas pamatdarbības – izvest vajadzīgo vagonu no rezerves sliedēm jeb atzara un liekos vagonus novietot uz rezerves sliedēm. Pieņemsim, ka dzelzceļa stacija, kurai paredzēta programma, ir ļoti maza, un tajā ir tikai viens rezerves sliežu atzars, uz kura var novietot ne vairāk kā 50 vagonus. Datus par vagoniem (to numurus), kas novietoti uz rezerves sliedēm, organizēsim stekā. Līdzīgi kā rindu, arī steku var veidot gan statiskajā, gan dinamiskajā atmiņā. Abos gadījumos ir vajadzīgs viens mainīgais, kas glabā datus par steka sākuma vietu.
Šajā situācijā vienīgais vagons, kuru var izvest no rezerves sliedēm ir tas, uz kuru norāda mainīgais sakums - steka desmitajā pozīcijā esošais AF23. Lai fiksētu uz rezerves sliedēm novietotu jaunu vagonu, tā numurs jāieraksta atmiņā vienu pozīciju tālāk kā norāda mainīgais sākums. Ja šī mainīgā vērtība ir 50, tas nozīmē, ka rezerves sliedes ir pilnas un vagonus tur vairāk novietot nevar. Ja atzarā nav neviena vagona, mainīgā sakums vērtība ir 0. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register