Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:374449
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Zachman Framework    2
1.  SCOPE (CONTEXTUAL)    4
1.1.  Things Important to the Business / What    4
1.2.  Processes Performed / How    4
1.3.  Business Locations / Where    4
1.4.  Important Organizations / Who    4
1.5.  Events Significant to the Business / When    4
1.6.  Business Goals and Strategy / Why    5
2.  ENTERPRISE MODEL    6
2.1.  Semantic Model / What    6
2.2.  Business Process / How    7
2.3.  Business Logistics System / Where    8
2.4.  Work Flow Model / Who    8
2.5.  Master Schedule / When    9
2.6.  Business Plan / Why    10
3.  SYSTEM MODEL    11
3.1.  Logical Data Model / What    11
3.2.  Application Architecture / How    12
3.3.  Distributed System Architecture / Where    12
3.4.  Human Interface Architecture / Who    13
3.5.  Processing Structure / When    13
3.6.  Business Rule Model / Why    14
4.  TECHNOLOGY MODEL    15
4.1.  Physical Data Model / What    15
4.2.  System Design / How    16
4.3.  Technology Architecture / Where    16
4.4.  Presentation Architecture / Who    17
4.5.  Control Structure / When    18
Extract

Zachmana shēmas pamatā ir ideja: pat ļoti lielas organizācija darbību var aprakstīt, izmantojot atbildes uz vienkāršiem jautājumiem – kādēļ, kas, ko, kā, kur un kad, un vairākus izskatīšanas līmeņus. Norādītie 6 jautājumi nosaka 6 izskatīšanas aspektus:
1) Organizācijas mērķus un bāzes likumus, pēc kuriem tā strādā.
2) Personālu, nodaļas un citus organizācijas struktūras elementus, saites starp tiem.
3) Būtības un datus, ar kurām strādā organizācija.
4) Organizācijas un nodaļu funkcijas un operācijas ar datiem.
5) Organizācijas elementu ģeogrāfiskais izkārtojums un saites starp ģeogrāfiski atdalītām struktūrām.
6) Laika raksturojumus un ierobežojumus organizācijas darbībai, tās darbībai būtiskus notikumus.
Ir izdalīti arī vairāki izskatīšanas līmeņi, no kuriem biznesa modelēšanā īpaši svarīgi ir 3 augšējie:
1) Organizācijas vispārīgās izskatīšanas līmenis, kad tā tiek izskatīta savā attīstībā līdz ar apkārtni; organizācijas darbības vispārīgās plānošanas līmenis.
2) Biznesa līmenis, kurā organizācija tiek izskatīta visos aspektos kā atsevišķa būtība ar noteiktu struktūru, kas atbilst tās uzdevumiem.
3) Sistēmas līmenis, kurā tiek noteikti visu organizācijas aspektu konceptuālie modeļi bez piesaistīšanas pie konkurētām realizācijām, piemēram, loģiskais datu modelis būtību un to saišu kopas veidā, automatizācijas sistēmas loģiskā arhitektūra mezglu kopas veidā ar piesaistītām funkcijām un citi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register