Summaries, Notes
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Elektroniskā dokumentu aprites sistēma-
Elektroniskā dokumentu aprites sistēma
Summaries, Notes14 Computers, Consumer Electronics, Economics, Management
Nr. | Chapter | Page. |
Zachman Framework | 2 | |
1. | SCOPE (CONTEXTUAL) | 4 |
1.1. | Things Important to the Business / What | 4 |
1.2. | Processes Performed / How | 4 |
1.3. | Business Locations / Where | 4 |
1.4. | Important Organizations / Who | 4 |
1.5. | Events Significant to the Business / When | 4 |
1.6. | Business Goals and Strategy / Why | 5 |
2. | ENTERPRISE MODEL | 6 |
2.1. | Semantic Model / What | 6 |
2.2. | Business Process / How | 7 |
2.3. | Business Logistics System / Where | 8 |
2.4. | Work Flow Model / Who | 8 |
2.5. | Master Schedule / When | 9 |
2.6. | Business Plan / Why | 10 |
3. | SYSTEM MODEL | 11 |
3.1. | Logical Data Model / What | 11 |
3.2. | Application Architecture / How | 12 |
3.3. | Distributed System Architecture / Where | 12 |
3.4. | Human Interface Architecture / Who | 13 |
3.5. | Processing Structure / When | 13 |
3.6. | Business Rule Model / Why | 14 |
4. | TECHNOLOGY MODEL | 15 |
4.1. | Physical Data Model / What | 15 |
4.2. | System Design / How | 16 |
4.3. | Technology Architecture / Where | 16 |
4.4. | Presentation Architecture / Who | 17 |
4.5. | Control Structure / When | 18 |
Zachmana shēmas pamatā ir ideja: pat ļoti lielas organizācija darbību var aprakstīt, izmantojot atbildes uz vienkāršiem jautājumiem – kādēļ, kas, ko, kā, kur un kad, un vairākus izskatīšanas līmeņus. Norādītie 6 jautājumi nosaka 6 izskatīšanas aspektus:
1) Organizācijas mērķus un bāzes likumus, pēc kuriem tā strādā.
2) Personālu, nodaļas un citus organizācijas struktūras elementus, saites starp tiem.
3) Būtības un datus, ar kurām strādā organizācija.
4) Organizācijas un nodaļu funkcijas un operācijas ar datiem.
5) Organizācijas elementu ģeogrāfiskais izkārtojums un saites starp ģeogrāfiski atdalītām struktūrām.
6) Laika raksturojumus un ierobežojumus organizācijas darbībai, tās darbībai būtiskus notikumus.
Ir izdalīti arī vairāki izskatīšanas līmeņi, no kuriem biznesa modelēšanā īpaši svarīgi ir 3 augšējie:
1) Organizācijas vispārīgās izskatīšanas līmenis, kad tā tiek izskatīta savā attīstībā līdz ar apkārtni; organizācijas darbības vispārīgās plānošanas līmenis.
2) Biznesa līmenis, kurā organizācija tiek izskatīta visos aspektos kā atsevišķa būtība ar noteiktu struktūru, kas atbilst tās uzdevumiem.
3) Sistēmas līmenis, kurā tiek noteikti visu organizācijas aspektu konceptuālie modeļi bez piesaistīšanas pie konkurētām realizācijām, piemēram, loģiskais datu modelis būtību un to saišu kopas veidā, automatizācijas sistēmas loģiskā arhitektūra mezglu kopas veidā ar piesaistītām funkcijām un citi.
…
„Elektroniskās dokumentu aprites sistēmas” modelēšana ar Zachmana shēmas izmantošanu.
-
Elektroniskā dokumentu aprites sistēma
Summaries, Notes14 Computers, Consumer Electronics, Economics, Management
- Kvalitātes vadības sistēmas
- Sistēmas modelēšana datu bāzei
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalitātes vadības sistēmas
Summaries, Notes for university9
-
Sistēmas modelēšana datu bāzei
Summaries, Notes for university3
-
Valsts budžeta sistēma un nodokļu sistēma
Summaries, Notes for university2
-
Ekonomiskās sistēmas
Summaries, Notes for university5
-
Nauda, banku sistēma un monetārā politika
Summaries, Notes for university4