Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
6,49
You save:
1,04 (16%)
Discounted price*:
5,45
Purchase
Add to Wish List
ID number:421500
Evaluation:
Published: 11.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 46 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Franšīzes teorētiskais raksturojums    5
1.1.  Ieiešana ārzemju tirgū    5
1.2.  Ieiešana tirgū izmantojot franšīzi    8
1.3.  Franšīzes sistēmas izmantošanas priekšrocības un trūkumi    13
1.4.  Risku noteikšana    17
2.  Franšīzes attīstība Latvijā    21
2.1.  Latvijas franšīzes dēvēju analīze uz SIA „Stendera sabiedrība” un SIA „Pārtikas tirdzniecības apvienība” piemēra    21
2.2.  Ārzemju franšīzes devēju analīze uz SIA „Premier Restaurants Latvia” un SIA „Narvesen Baltija”    26
2.3.  Franšīzes izskatīto uzņēmumu darbības novērtējums un prognozes    29
3.  Franšīzu nākotnes perspektīvas Latvijā    32
3.1.  Franšīzes tiesiskais regulējums    32
3.2.  Franšīzes nākotne Latvijā    35
  Secinājumi un priekšlikumi    38
  Izmantotā literatūra un avoti    41
Extract

DARBA AUTORES SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Franšīze ir viens no komercdarbības veidiem, ar kuru komersanti var gūt peļņu, bet valstis – piesaistīt ārvalstu ieguldījumus. Abi uzņēmēji apvienojoties kopīgu mērķu sasniegšanai, un no tā ieguvēji ir abi.
2. Franšīze piedāvā vispilnīgāko atbalsta paketi - slēdzot līgumu, līdzās zīmolam uzņēmējs automātiski saņem arī stratēģiskās un taktiskās uzņēmuma vadības instrumentu un pieredzi
3. Franšīze var kalpot cīņā ar bezdarbu un stimulēt vāji attīstītu ekonomiku vai arī pavērt iespēju uzsākt komercdarbību ar ierobežotiem naudas līdzekļiem.
4. Pasaulē nav vienotas franšīzes definīcijas, katra valsts vai valstu savienība, ņemot vērā sava tiesiskā regulējuma specifiku, komercdarbības īpašības, ekonomiskās intereses un pieredzi, atšķirīgi definē un praktiski izmanto franšīzi.
5. Franšīze ir instruments, bet franšīzes līgums – mehānisms, ar kura palīdzību šis instruments sāk darboties.
6. Franšīzes attiecības neaprobežojas tikai ar līguma nosacījumiem starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju. Zināma nozīme ir arī sakariem, atkarībām un pat attiecību gaisotnei starp franšīzes tīkla dalībniekiem, kā arī citiem nosacījumiem, kas kopumā veido franšīzes līguma pušu ētikas kodeksu.
7. Kopumā atšķirība starp licenci un franšīzi ir tāda, ka licenciārs kontrolē veidu, kādā licenciāts izmanto viņa patentu, zīmolu vai preču zīmes, bet nekontrolē veidu, kādā licenciāts vada savu biznesu, kamēr franšīzes devējs veic detalizētu kontroli arī par veidu, kādā franšīzes ņēmējs pārvalda savu daļu. Franšīzes līgums neaprobežojas ar tikai ar tiesību uz intelektuālo īpašumu izmantošanu, ka tas ir licences līgumā.
8. „ELVI” piemērs parāda ka, lai iegādāties franšīzi Latvijā nav nepieciešamas ārvalstu investīcijas un tas ir labs veids kā attīstīt franšīzes ņēmēju uzplaukumu Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības tirgū.
9. Tā, ka ”Stenders” ir Latvijas uzņēmums, tad Latvijā eksportē ne tikai produktu ar pievienoto vērtību, kura sekmē IKP palielināšanu, bet arī dod iespēju iegādāties franšīzi, paplašinoties teritoriāli, samazinot risku.

Lai visāda veida attīstītu franšīzi Latvijā un kļūt par franšīzes devējiem, darba autore izceļ sekojošus priekšlikumus:
Izglītības un Zinātnes ministrijai:
1. Jāpievērš uzmanību izglītības programmām saistītām par uzņēmējdarbību, respektīvi ļoti konkrētam lietam tādam kā pareizi organizēt un attīstīt biznesu un par biznesa izvēles stratēģijām. Sadarboties ar Rīgas Domes veidotu programmu – „Atspēriens”
2. Pilnveidot nodokļu atvieglojumu sistēmu, lai veicinātu uzņēmēju ieguldījumus franšīzes attīstībā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,07 €
Work pack Nr. 1331439
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Franšīzes kā uzņēmējdarbības veida attīstības problēmas un iespējas Latvijā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/421500

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register