Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
4,99
You save:
0,80 (16%)
Discounted price*:
4,19
Purchase
Add to Wish List
ID number:534413
Author:
Evaluation:
Published: 11.07.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Time period viewed: 2017.g. - 2018.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Inovāciju nozīme Latvijas tautsaimniecībā    3
1.1.  Latvijas vieta inovāciju jomā pasaulē un Eiropā    3
1.2.  Eiropas Savienības un Latvijas inovācijas politika    6
2.  Latvijas inovāciju kapacitāte    12
2.1.  Inovatīvie uzņēmumi Latvijā    15
3.  Avotu un literatūras saraksts    18
Extract

2.1. Inovatīvie uzņēmumi Latvijā
LR Ekonomikas ministrija sekojoši definēja inovatīvu uzņēmumu:
- vismaz katru trešo gadu uzņēmums uzsāk ražot jaunu, konkurētspējīgu produktu vai ievieš jaunu tehnoloģiju, lai palielinātu savu ražojumu konkurētspēju;
- jaunie produkti vai pakalpojumi ir radīti pašu spēkiem – ar pašu zināšanām un prasmi vai sadarbībā ar pētniecības iestādēm (individuāliem pētniekiem) Latvijā vai ārpus tās robežām;
- uzņēmuma ieguldījumi jauna produkta vai pakalpojuma izstrādei katru gadu ir vismaz 2% no apgrozījuma [27].
Kā ir norādīts Zinātnes, tehnoloģijas attīstības un inovācijas pamatnostādnēs 2014.-2020. gadam, neliels inovatīvo uzņēmumu skaits ir daļēji ir saistīts ar to, ka Latvijas biznesa struktūru galvenokārt veido mazie un vidējie uzņēmumi, kuriem ir ierobežoti gan cilvēkresursi, gan pašu finanšu resursi pētniecības un inovācijas attīstībai un ieviešanai, kā arī ierobežotas iespējas piesaistīt finansējumu augstā tehnoloģiskā un biznesa riska dēļ. [28, 23. lpp].
Vāji attīstītā sadarbība starp zinātniskajiem institūtiem un uzņēmumiem, kā arī zinātnisko institūciju ierobežotās iespējas un motivācija sniegt pakalpojumus privātajam sektoram un nepietiekami attīstīta radīto zināšanu pārvaldība un komercializācija, nenodrošina veikto publisko investīciju atdevi, caur izgudrojumu licencēšanu, pētniecības konsultācijas pakalpojumu sniegšanu, jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanu ražošanā, jaunu inovatīvu uz zināšanām balstītu uzņēmumu veidošanos, jaunu tirgus nišu attīstīšanu [28, 23. lpp.]. Salīdzinot inovācijas veidus var secināt, ka šajā laika posmā Latvijā dominēja mārketinga/organizatoriskās inovācijas (44% uzņēmumu), tad seko produktu/procesu inovācijas (34.44%) un tikai 21.56% uzņēmumu, kurus pieskaita pie inovatīviem, īstenoja gan mārketinga/organizatoriskās inovācijas, gan arī produktu/procesu inovācijas [29].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,49 €
Work pack Nr. 1366991
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Inovāciju nozīme Latvijā un Eiropas Savienībā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/534413

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register