Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:126621
 
Evaluation:
Published: 07.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Juridiskā atbildība    4
1.1.  Juridiskās atbildības veidi    8
1.2.  Juridiskās atbildības elementi    9
2.  Juridiskās atbildības noteikšana (no soda noteikšanas)    25
  Nobeigums    25
  Izmantotās literatūras saraksts    26
Extract

Taču svarīgākais apstāklis, lai vispār piemērotu sodu, ir tas, ka, jānoskaidro vai persona vispār ir vainīga, tas ir vai personas darbībā vai bezdarbībā ir vaina nodoma vai neuzmanības formā. Šis apstāklis ir saistīts ne tikai ar vainu, bet vispār ar personas atbildību, jo, ja prettiesiskās darbībās vai jebkurās citās darbībās nav personas vainas, šo personu nevar saukt pie atbildības un līdz ar to arī sodīt.
Personas vaina konkrētā tiesībpārkāpumā ir jāpierāda. Pie tam personai nav jāpierāda savs nevainīgums, bet kompetentām valsts institūcijām jāpierāda personas vaina.
Personai neiestājas atbildība arī un līdz ar to šo personu nevar sodīt par citas personas izdarīto tiesībpārkāpumu. Sods vienmēr ir atkarīgs no pašas personas vainas. Personai nevar piemērot lielāku sodu par to, kas paredzēts likumā, un arī par to, cik liela ir personas vaina konkrētā tiesībpārkāpuma izdarīšanā.
Vaina un sods ir cieši saistīti saucot pie kriminālatbildības vai administratīvās atbildības, jo kā paredzēts likumā, lai personu sodītu obligāti jānoskaidro personas vaina.

NOBEIGUMS
Pēdējā laika fakti liek domāt par to, ka liela daļa likumu tiek pieņemti Latvijas Republikā vadoties no atsevišķu, ar iespēju ietekmēt likumdevēju vai darboties tajā, indivīdu vai to grupējumu šauri personīgajām interesēm. Teikto var attiecināt uz Pensiju likumu, kas neilgu laiku pastāvējušajā variantā ļāva atsevišķām personām izkārtot pensijas, kuru apmērs krietni pārsniedz vidējo darba algu valstī. Var minēt arī vairākus piemērus, kad tautas labklājības, nacionālās identitātes saglabāšanas vārdā, tiek radīti īslaicīgi likumi, kuri atsevišķiem indivīdiem un to grupējumiem ļāva realizēt savas materiālās intereses. Tādā gadījumā šis uzskaitījums būtu diezgan garš.
Izpētot likumus, kuri regulē sodu noteikšanu un piemērošanu man radās iespaids, ka tie visi ir pārāk demokrātiski attiecībā uz likumpārkāpējiem. Ar šo izteicienu es negribu noliegt likumpārkāpēju tiesības, bet gan norādīt uz to, ka šāds likumu daudzums dod iespējas normu robežās variēt ar piemērojamo soda veidu. No vienas puses šī iespēja ir pozitīva- ļauj piemērot visatbilstošāko soda veidu, bet no otras puses tā dod iespēju likumpārkāpējam meklēt likumā variantus, kuri paredz mazāku sodu. Mans viedoklis par to ir sekojošs- vajadzētu ieviest likumus, kuri būtu daudz plašāki- un vieglāk piemērojami konkrētam likumpārkāpumam.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1328140
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register