3. DARBINIEKU MOTIVĒŠANAS IESPĒJAS
T.Hanagans (Hannagan) uzsver, ka nav iespējams darbinieku saukt par pilnībā nemotivētu personu, vienīgā atšķirība ir darbinieka individuāla izvēle par to, kur ieguldīt savus spēkus. Runājot par motivāciju, jāņem vērā faktori, kas atstāj būtisku iespaidu uz indivīda darbu un uzvedību organizācijā, kas ir: savstarpējās attiecības starp kolēģiem, amats un darba pienākumi, darbiniekam piešķirtā autonomija un vara, darbinieka piesaiste savam amatam, vadīšanas kontroles sistēmu kvalitāte, vadīšanas stils; organizācijas komunikāciju sistēmas efektivitāte, atlīdzības sistēmas veidi un efektivitāte, organizācijas lielums un kultūra, stresa līmenis darbā un izaugsmes iespējas. (4, 384.lpp.)
Motivējot personālu, mūsdienu organizācijās jāņem vērā talantīgi darbinieki un organizācijas pārmaiņas. Tiek uzskatīts, ka darbinieki visaugstāk vērtē menu tipa atalgojumu, augstu organizācijas sociālo statusu; piederības izjūtu; izdevīgu ģeogrāfisko atrašanās vietu; elastīgu darba laiku un iespēju kombinēt darbu ar mācībām; interesantu un aizraujošu darbu; izaugsmes un apmācības iespējas; dinamisku darba vidi un iespējas ceļot; organizācijas tēlu un atraktivitāti darba tirgū. (1, 176.lpp.)
Jāievēro organizācijas darba vidi jeb atmosfēru raksturojošie faktori, kas atstāj lielu iespaidu uz darbinieku atbrīvotības sajūtu, skaidrību par veicamajiem darbiem un gandarījumu, kas ir, elastība, atbildība, standarti, atlīdzības izjūta, skaidrība un lojalitāte. (1, 179.lpp.)
…