-
Pedagoga loma pieaugušo izglītībā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | ||
1. | Izglītības procesa norise un nozīmība | |
1.1. | Izglītības jēdziena izpratne un nozīme | |
1.2. | Pedagoga kā izglītības procesa subjekta loma un misija | |
1.3. | Audzēknis kā izglītības procesa subjekts | |
1.4. | Uz dialogu balstītas attiecības „pedagogs - audzēknis” | |
2. | Pieaugušo izglītība un ar to saistītie aspekti | |
2.1. | Pieaugušo izglītības jēdziena izpratne | |
2.2. | Pieaugušo izglītība mūžizglītības kontekstā | |
2.3. | Pieaugušo izglītības attīstība un to ietekmējošie faktori | |
2.4. | Pieauguša cilvēkā mācīšanās motivācijas nozīme | |
3. | Pedagoga loma pieaugušo izglītībā | |
SECINĀJUMI |
Mēs dzīvojam strauju pārmaiņu un globalizācijas laikmetā. Dažādu sociālo, politisko, ekonomisko un kultūras faktoru attīstība, rada pārmaiņas arī cilvēku ikdienas dzīvē. Mūsdienu sabiedrība atrodas nepārtrauktā pārmaiņu un attīstības procesā, un par indivīda pastāvēšanas normu ir kļuvusi arī nepārtraukta attīstība, izglītojoties un gūstot jaunas zināšanas. Mūsdienu sabiedrība ir kļuvusi par informācijas sabiedrību, kurā aizvien būtiskāka loma tiek piešķirta izglītībai kā nepārtrauktam procesam visas dzīves garumā.
Amerikāņu sociologs Dž. Grinders ir teicis: „Nav jēgas gaidīt, kamēr pasaule pielāgosies jums. Tas nekad nenotiks. Vienīgais veids gūt panākumus ir pašiem pielāgoties pasaulei.” (Baltušīte R. 2006; 4) Un vienīgais veids, kā to darīt, ir mācoties, pie tam darot to ne tikai bērna vai pusaudža vecumā, bet arī brieduma gados un visa mūža garumā.
Šīs mūsdienu sabiedrības pārmaiņas un jaunās tendences ir kalpojušas par priekšnoteikumu tāda jēdziena, kā pieaugušo izglītība attīstībai un nozīmības pieaugumam. Zināšanu straujā novecošana rada pamatu nepārtraukti papildināt, koriģēt vai apgūt saturiski jaunu informāciju visas dzīves garumā un novērojama situācija, ka strauji pieaug to pieaugušo cilvēku skaits, kas uzsāk studijas augstskolā vai dažādos kursos. Pie tam strauji palielinās ne tikai pieaugušo, bet cilvēku, kuri mācās skaits kopumā. Uz pieprasījumu adekvāti reaģē piedāvājums un pieaug arī dažādu izglītības pakalpojumu sniedzēju skaits. Protams, ne jau tikai minētie ekonomiskie, sociālie un politiskie faktori, bet arī dažādas indivīdu personīgās motivācijas, ir par pamatu izvēlei iesaistīties mācīšanās procesā, kāds tādējādi ceļ savu pašapziņu, kāds atalgojuma līmeni utt., un pedagogs ir tas, kurš palīdz to visu sasniegt.
Pedagogs ir neatņemams mācīšanās procesa komponents, kuram darba procesā jāizprot un jāņem vērā visi izglītību ietekmējošie faktori, kā arī šīs mācīšanās motivācijas, kas nosaka un ietekmē arī mācīšanas stilu, veidus, programmu saturu utt.…
Darbā „Pedagoga loma pieaugušo izglītībā” autors aplūko tāda sociāli nozīmīga procesa kā pieaugušo izglītība nozīmi un to veidojošos faktorus, kas ir pamats izpratnei par pedagoga lomu pieaugušo izglītībā. Pirmajā nodaļā aplūkots vispārīgs izglītības procesa modelis, definēts izglītības jēdziens un analizēta gan pedagoga loma un misija izglītības procesā, gan audzēkņa kā izglītības procesa subjekta mērķi, stili un motīvi, kas nosaka un veido pedagoga un audzēkņa attiecību īpatnības izglītības procesā. Otrā nodaļa skaidro pieaugušo izglītības jēdzienu, šī procesa īpatnības un attīstību. Skaidroti pieaugušo mērķi un motīvi iesaistoties izglītošanās procesā, kas formē arī pedagoga īpašo lomu, mācīšanas stilus un metodes. Trešajā nodaļā, apkopojot un sintezējot iepriekšējo nodaļu saturu, norādītas galvenās pieaugušo izglītības procesa īpatnības, kas ļauj definēt arī pedagoga galveno mērķu un uzdevumu specifiku pieaugušo izglītības procesa organizēšanā. Secinājumu daļā apkopotas svarīgākās darba gaitā gūtās tēzes, kas atklāj pedagoga lomas un uzdevumu specifiku darbā ar pieaugušiem apmācāmajiem un ieteikumus sekmīgai pedagoga misijas un mērķu izpildīšanai.
- Ieskats pieaugušo izglītībā Latvijā
- Pedagoga loma pieaugušo izglītībā
- Pieaugušo izglītība Skandināvijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pieaugušo izglītība Skandināvijā
Research Papers for university5
-
Ieskats pieaugušo izglītībā Latvijā
Research Papers for university10
-
Pieaugušo pedagoģija izglītības iestādē
Research Papers for university3
-
Modernās komunikācijas tehnoloģijas loma mūsdienu izglītībā, e-studijas
Research Papers for university11
-
Pieaugušo izglītība
Research Papers for university3