Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:206731
 
Evaluation:
Published: 14.01.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Stereotipi    8
1.1.  Stereotipa definīcija    8
1.2.  Stereotipu funkcijas    10
1.3.  Stereotipu iedalījums    11
1.3.1.  Dzimuma stereotipi    11
1.3.1.1.  Dzimuma apzināšanās un Dzimumsocializācija    13
1.3.1.1.1.  Skola    13
1.3.1.1.2.  Masu mediji    14
1.3.2.  Rasu un etniskie stereotipi    15
1.3.3.  Vecuma stereotipi    15
1.3.4.  Reliģija un stereotipi    16
1.4.  Stereotipu ietekme uz saskarsmi    16
2.  Aizspriedumi    19
2.1.  Aizpriedumu definīcija    19
2.2.  Aizspriedumu iedalījums    20
2.2.1.  Dzimuma aizspriedumi    20
2.2.2.  Rasu aizspriedumi    21
2.2.3.  Etniskie aizspriedumi    22
2.3.4.  Vecuma aizspriedumi    23
2.3.  Aizspriedumu cēloņi    24
2.4.  Aizspriedumu mazināšana    26
3.  Stereotipu un aizspriedumu izcelsme, veidošanās mehānismi un to noturība    28
3.1.  Sociālā pieeja    28
3.2.  Emocionālā pieeja    29
3.3.  Kognitīvā pieeja    30
3.4.  Personības pieeja    30
4.  Diskriminācija    32
4.1.  Tiešā diskriminācija    32
4.2.  Netiešā diskriminācija    32
5.  Pētījuma metodes    33
6.  Praktiskā daļa    34
6.1.  Iegūto rezultātu analīze    34
6.2.  Secinājumi    36
7.  Izmantotās literatūras saraksts un avoti    37
8.  Pielikums    38
Extract

Priekšpēdējais jautājums pierāda, ka vecumam ir liela nozīme gan attiecību, gan draudzības ziņā, jo atbildi ‘’jā’’ atzīmēja 57%. 15% atbildēja, ka vecumam nav nozīmes, 28% atbildēja, ka vecumam ir daļēja nozīme šajās ziņās/sfērās (sk. pielikumā 12.attēlu).
Pēdējais anketas jautājums bija diezgan interesants – jauniešiem tika dotas piecas valstis – Lielbritānija, Francija, Vācija, Zviedrija un ASV. Vēl tika dotas piecas īpašības, no kurām katra atbilst kādai no šīm valstīm – blondi, romantiski, resni, skaļi un pareizi tējas dzērāji.
Lielākā daļa aptaujāto atzīmēja, ka Lielbritānija ir pareizi tējas dzērāji, Francija ir īsti romantiķi, Vācija ir tie skaļie, Zviedri ir blondi un ASV ir resni. Taču bija arī tādi cilvēki, kuri atzīmēja citas atbildes. 89% aptaujāto pareizi savienoja valsti ar tai tipisko īpašību, taču 11% nepareizi savienoja, tas nozīmē, ka tie valstis nenovērtē pēc apkārt esošajiem stereotipiem.

6.2. Secinājumi
Stereotipi un aizspriedumi pastāv joprojām, un domāju, ka tie nekad nebeigs pastāvēt, jo vienmēr būs kāds indivīds, kas citus novērtēs tieši pēc tautā esošajiem stereotipiem vai izspriedumiem. Anketas dati liecina, ka arī lielākā daļa jauniešu vadās pēc šiem stereotipiem, piemēram, uzskatot, ka vīrieši ir labāki mehāniķi par sievietēm, kaut gan sieviete var būt tikpat laba un pat labāka mehāniķe par vīrieti. Bet vajadzētu pastāvēt uzskatiem, ka no cilvēka spējām ir atkarīgs tas, cik labs katrs var būt, taču tā diemžēl uzskata ļoti maz cilvēku.
Pasaulē ļoti plaši ir izplatīta gan diskriminācija, gan rasisms, ka tā vien liekas, ka drīz visa pasaule sadalīsies dažādās daļās, un katru daļu veidos viena rase, tautība vai viena vecuma cilvēki, un tas ir diezgan skumji, jo neskatoties uz to, ka mēs katrs esam citādāks, mums vajadzētu vienam otru novērtēt vienlīdzīgi un neatdalīt no apkārtējās pasaules.


Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1328338
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register