-
Augustīna politiskā teoloģija viduslaiku feodālisma kontekstā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Augustīna Mācība | 3 | |
Feodālisms | 7 | |
Augustīna loma viduslaiku filozofijas modeļa izveidē | 9 | |
Apkopojums | 9 | |
Bibliogrāfija | 11 |
Viens no vēstures interesantākajiem filozofiem ir svētais Augustīns, viņu var uzskatīt par rietumkristietības tēvu. Tajā laikā, kad Austrumos bija daudz lielo teologu, Rietumos Augustīnam līdzīga nebija, un viņa mācība dominēja virs Latīņu teologu domām līdz pat viduslaiku sholastikas izveidošanai. Svētā Augustīna personība ir īpaši pievilcīga ar savu patiesīgumu, dziļumu un prāta asumu, viņa interešu konkrētums un tiešums, padara Augustīnu ne tikai par interesantu, bet arī ļoti tuvu mums cilvēku.
Augustīns ir dzimis 354.gada 13.novembrī Hiponas pilsētā Ziemeļāfrikā, kas toreiz bija Romas impērijas sastāvdaļa, tagadējās Alžīrijas teritorijā, kuras iedzīvotāji, pārsvarā, bija latīnvalodīgie kristieši. Viņš miris turpat 430.gadā, lai arī laikā starp šiem diviem gadskaitļiem viņa ceļojumu maršruti iesniegušies tālu Vidusjūras reģiona perifērijas.
Viņa tēvs bija pagāns, bet māte, kuru viņš patiesi mīlēja, bija dziļi reliģioza kristiete. Augustīns tomēr pusaudža gados no kristīgās ticības novērsās.
370.gadā jaunajs Augustīns aizbrauca studēt retoriku Āfrikas galvaspilsētā Karfagēnā. Mācības notika latīņu valodā un visu grieķu klasiķu darbus lasīja tulkojumos. Augustīns tā arī neiemācījās grieķu valodu, toties viņa profesionāla sagatavotība retorikā ieguva viņam garīgu dimensiju. Izcilais rakstnieks, viņš vienmēr apzinājās valodu kā daiļrades ieroci un bija atbildīgs par visām no tā izrietošajām priekšrocībām un grūtībām. …
Aurēlijs Augustīns ir nozīmīgs viduslaiku filozofijā tieši ar to, ka viņa darbi ir viens no diviem galvenajiem avotiem uz kuriem balstās viduslaiku darbība. Tieši šis, manuprāt, ir iemesls kādēļ viņš ir būtiska personība un viņa devums sabiedrībai ir ievērojams. Augustīna koncepciju nosaka trīs pamatnostādnes- Dieva prioritāte pār pasauli, gara prioritāte pār ķermeni un gribas prioritāte pār intelektu. Manuprāt, pirmā par Dieva prioritāti man šķiet apšaubāma, taču tas ir atkarīgs no katra cilvēka personīgās pārliecības.
