Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2008.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 1.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 2.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 3.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 4.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 5.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 6.
  • Research Papers 'Leonardo da Vinči', 7.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
  DZĪVES SĀKUMS UN PROFESIJAS APGŪŠANA    4
  LEONARDO DA VINČI IZCILĀKIE DARBI    6
  LEONARDO DA VINČI PĒDĒJIE GADI    7
Extract

Leonardo da Vinči tiek uzskatīts par vienu no pasaules dižākajiem gleznotājiem un vispusēju ģēniju - viņš bija gan zinātnieks, gan izgudrotājs, gan gleznotājs, tēlnieks, arhitekts un mūziķis vienā personā. Turklāt vēl apveltīts ar šarmantu iznesību un labu humora izjūtu - īsta sabiedrības dvēsele, kas, protams, labvēlīgi ietekmēja arī viņa māksliniecisko karjeru. Tikai, pilnībā sevi ziedodams augstajai mākslai un zinātniskajiem atklājumiem, Leonardo da Vinči tā arī nekad nenodibināja ģimeni un palika vientulis.
Leonardo Da Vinči ir dzimis 1452.g. 15.aprīlī kādā ciemā netālu no Vinči pilsētiņas, kas, savukārt, atrodas 25 km. attālumā no renesanses laikmeta mākslas centra – Florences, ietekmīga Florences jurista ģimenē. Viņa pilnais vārds bija Leonardo di ser Pjēro da Vinči, kas nozīmē "Leonardo, Pjēro dēls no Vinči."
Jau kopš mazotnes Leonardo veicās zīmēšana. Viņa skices bija tik labas, ka tēvs tās parādīja pazīstamākajam Florences gleznotājam un tēlniekam Andrea del Verrokjo (1435 – 1488). Verrokjo tās novērtēja, un 1466. gadā, četrpadsmit gadu vecumā, Leonardo kļuva par viņa skolēnu.
Verrokjo darbnīcā Leonardo bija daudz ko mācīties. Viņa darbnīcā Leonardo iemācījās daudz ko no altārgleznu gleznošanas, metālapstrādi, iemācījās rūpīgi sagatavot savu gleznu un skulptūru tapšanu, zīmējot cilvēku skices. Iemācījās arī rūpīgi aplūkot neparastus augus un dzīvniekus, lai vēlāk tos attēlotu savos darbos, un ieguva labas priekšzināšanas perspektīvā un krāsu izmantošanā.

Author's comment
Atlants