Author:
Evaluation:
Published: 16.01.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 1.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 2.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 3.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 4.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 5.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 6.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 7.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 8.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 9.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 10.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 11.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 12.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 13.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 14.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 15.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 16.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 17.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 18.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 19.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 20.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 21.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 22.
  • Research Papers 'Grāmatu nelasīšanas iemesli jauniešu auditorijā', 23.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Grāmatu lasīšanas nozīme ikdienas dzīvē   
1.1.  Ieguvums, lasot grāmatas   
1.2.  Grāmatu trūkumi   
2.  Iemesli lasīt/nelasīt   
2.1.  Iemesli, kuru dēļ izvēlas lasīt grāmatas   
2.2.  Iemesli, kuru dēļ izvēlas nelasīt grāmatas   
3.  Risinājums   
3.1.  risinājums, lai popularizētu lasīšanu skolēnu vidū   
  Secinājumi   
  Izmantotie informācijas avoti   
Extract

Protams, piesaistīt jauniešus lasīšanai var arī ar konkursu un akciju palīdzību. Daudz jauniešu izvēlētos izlasīt kādu grāmatu, ja tas palīdzētu iegūt kādas balvas. Tā ir mazliet kā uzpirkšana, taču daudz aptaujāto to uzskata par labu veidu kā piesaistīt jauniešus lasīšanai. Piemēram, „Bērnu žūrija” ir lielisks konkurss, kurā var iegūt balvas, taču tad jāizlasa noteiktas grāmatas – katru gadu citas. Un izlasot tādu grāmatu skolnieks var atklāt sevī kaut ko jaunu, paskatīties uz lietām no cita skatupunkta.

Secinājumi
1. Mūsdienās lasīšana joprojām ir populāra. Lasītāju ir vairāk kā nelasītāju.
2. Grāmatu izvēli visbiežāk nosaka žanrs un citu cilvēku ieteikumi.
3. Jauniešus nevar piespiest lasīt grāmatas. Var rosināt ziņkāri, kas mudinās jaunieti lasīt grāmatas.
4. Grāmata ir iespēja atpūsties un gūt pieredzi vienlaicīgi. Lasot grāmatu, var izdzīvot situācijas, kas nebūs lasītāja dzīvē.
5. Grāmatas ir aizstājamas, taču joprojām iecienītas mūsdienu sabiedrībā. Arī dažādos pētnieciskos darbos tiek gūts augstāks vērtējums, ja izmantotas grāmatas, ne interneta resursi.
6. Izvirzītā hipotēze nav apstiprinājusies. Aptaujas rezultāti pierāda, ka mūsdienās joprojām lielākā daļa jauniešu lasa un dara to brīvprātīgi.

Author's comment
Atlants