• Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas pirkšanas procesā

     

    Summaries, Notes6 Economics

Author:
Evaluation:
Published: 06.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 1.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 2.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 3.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 4.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 5.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 6.
  • Summaries, Notes 'Pircēju rīcības modelis, faktori. Pirkšanas lēmuma pieņemšana. Dalībnieku lomas ', 7.
Extract

Kāda var būt pircēja rīcība pēc pirkuma?
Pēc produkta nopirkšanas pircējs vai nu ir apmierināts vai nav apmierināts ar savu izvēli. Mārketinga darbība nekādā ziņā nebeidzas ar produkta pārdošanu. Tā, piemēram pircējs var uzzināt, ka jau pārtraukta produkta ražošana, ka tas pats produkts citur maksā lētāk. Negatīva reakcija var rasties arī produkta lietošanas laikā.
Apmierinātība (neapmierinātība) ietekmē arī nākamo pircēja rīcību. Apmierinātības gadījumā viņš iespējams, ka:
• atkātos pirkumus;
• pastāstīt citiem potenciālajiem pircējiem par gūto gandarījumu no pirkuma un vajadzības apmierināšanu.
Dažreiz labākā reklāma produktam ir tieši pircējs, kurš to lieto.
Neapmierinātības gadījumā pircējs:
• mēģinās iegūt no apkārtējiem labvēlīgu informāciju, lai novērstu diskomfortu;
• mēģinās apmainīt neveiksmīgo produktu pret citu;
• mēģinās griezties pie juristiem, uz patērētāju asociāciju pēc konsultācijām par patērētāju tiesību aizsardzību u.tml.
Spriedze, diskomforts, neapmierinātība liek pircējam meklēt iespēju atbrīvoties no tām; mārketinga speciālistiem šajā ziņā jāpalīdz, Ja pircējs cenšas novērst diskomfortu, nodot produktu atpakaļ, tad nevajadzētu iebilst. Pircējs pēc pirkuma var:
1. Atstāt produktu lietošanai sev (ģimenei):
• lietot produktu paredzētajā veidā;
• lietot produktu, atrodot jaunas iespējas;
• uzreiz nelietot, atstāt „krājumā”.

Author's comment
Atlants