Evaluation:
Published: 18.02.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
  • Research Papers 'Valoda un loģiskā domāšana', 1.
  • Research Papers 'Valoda un loģiskā domāšana', 2.
  • Research Papers 'Valoda un loģiskā domāšana', 3.
  • Research Papers 'Valoda un loģiskā domāšana', 4.
Extract

Valoda ir skaņās ietvertu vārdu un teikumu kopums, ar kuru mēs savas domas, jūtas, centienus, tas ir ,visu savu garīgo dzīvi ,varam apzinīgi darīt pieejamu un saprotamu citiem.
Valoda ir viena no svarīgākajām cilvēces un nācijas pazīmēm, sazināšanās ietekmēšanas, domāšanas, cilvēku apziņas izpausmes, kultūras un izzināšanas līdzeklis.
Domāšana ir psihisks process, ar kura palīdzību cilvēks atspoguļo īstenības priekšmetu un parādību būtiskās pazīmes, atklāj daudzveidīgos šo priekšmetu un parādību sakarus.
Domāšana ir individuāls process, kas risinās katra cilvēka apziņā. Domas izsaka ar valodu, un pati domāšana notiek ar valodas palīdzību. Valoda ir mūsu domu veidošanas līdzeklis.
Apzinīga, loģiska domāšana iespējama tikai ar valodas palīdzību. Loģiskā domāšana kā ar valodas vārdiem saistīta parādība piemīt tikai cilvēkiem, un tikai cilvēks ir apveltīts ar apzinīgu, artikulētu valodu. Valoda kā sazināšanās līdzeklis ir kolektīva parādība un to lieto domāšanas procesos. Sabiedrība nevar pastāvēt un attīstīties bez valodas, bez sazināšanās, bez domu pārmaiņas. Valodas sabiedrības funkcija ir būt par cilvēku savstarpējās sazināšanās, domu apmaiņās un saprašanās līdzekli. Valoda, kura beigusi būt par sazināšanās līdzekli, nevar attīstīties. …

Author's comment
Atlants