Evaluation:
Published: 04.07.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 1.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 2.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 3.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 4.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 5.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 6.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 7.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 8.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 9.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 10.
  • Presentations 'Kvalitatīvās pētījumu metodes. Fokusgrupu diskusijas', 11.
Extract

Fokusdiskusijas priekšrocības
Fokusgrupas diskusijas laikā notiek arī dalībnieku savstarpējā mijiedarbība, dalībnieki, klausoties citu teikto, var uz to reaģēt un labāk pamatot savu viedokli, padomāt par niansēm, savstarpējās diskusijās skaidrāk formulēt savu viedokli u.tml.
Lētāka un mazāk laikietilpīga metode nekā dziļās intervijas – vienlaicīgi var noskaidrot vairāku respondentu viedokļus.
Diskusijas audio / video ieraksts pēc diskusijas beigām ļauj detalizēti analizēt diskusijā notikušo.

Fokusdiskusijas trūkumi
Fokusgrupu diskusijas organizēt ir sarežģītāk nekā dziļās intervijas – ir jāatrod pietiekams skaits (10-12) cilvēku, kas atbilst atlases kritērijiem un kuri noteiktajā laikā un vietā var ierasties uz diskusiju. Turklāt pastāv risks, ka kāds var arī pēdējā brīdī pārdomāt un neierasties.
Ja vairāki cilvēki runā reizē, pēc tam šo informāciju sarežģīti analizēt.
Sarežģītas informācijas analīzē pastāv iespēja, ka dalībnieki varētu vairāk izteikt sociāli pieņemamus viedokļus, nekā tas ir dziļo interviju gadījumā.

Author's comment
Atlants