Evaluation:
Published: 05.01.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 1.
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 2.
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 3.
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 4.
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 5.
  • Summaries, Notes 'Matemātika - pirmsskolas metodika', 6.
Extract

Secinājumi:
Pirmsskolas vecuma bērniem piemīt spontāna interese par matemātiskajām kategorijām, kas palīdz viņiem labāk orientēties priekšmetu vidē un situācijās, sistematizēt tās un savstarpēji saistīt, veidojot priekšstatus par matemātiskajiem jēdzieniem. Bērniem patīk, ka grupā tiek kaut kas mainīts. Jo bērni ir atvērt visam jaunajam, viņi kā mazi sūklīši ir gatavi uzsūkt visu apkārtējo informāciju. Tāpēc mums jānodrošina pietiekami interesanta un izglītojoša vide bērnam. Kad no rīta ir ieviesta jauna sasveicināšanās, bērni ir mazliet pārsteigti par jaunumiem, bet ātri saprot un ar prieku piedalās tajā. Bērniem problēmas sagādā sastāties divās komandās jauc savus komandas biedrus, neizprot kārtas skaitļus - tos skaitot. Bērni sakumā mazliet kautrējas, baidījās paši izteikt savas domas. Kautrējās kad aicināju spēlēt spēli ,,veikals’’. Sākumā nejutās droši, par to, vai nesanāks kļūdīties. Bet jau nākamajā dienā paši aktīvi darbojās un paši jau māca citus bērnus - cik un kāda nauda jādod par pirkumu. Darbojoties ar kārtas skaitļiem, varēja izvērtēt kuri bērni pazīst un saprot, ka 1., seko 2., un 3., 4., tādejādi var redzēt ar kuriem bērniem ir vairāk nepieciešams darboties individuāli un vairāk attīstīt matemātisko domāšanu. Visgrūtāk bērniem gāja ar rēķināšanu galvā, jo spēlējot ,,veikalu’’ bērniem sagādāja problēmas izrēķināt un saprast cik jāizdod naudas. Ejot pastaigā bērni labi orientējas un spēj atbildēt uz jautājumiem pa labi, pa kreisi, uz, vairāk, mazāk. Protams bija bērni, kas mazliet jauc puses, bet runājot, rādot un aktīvi darbojoties ar bērniem to var izlabot un panākt labus rezultātus. Kopumā bērni saprata dotos uzdevumus, un ar nelielajām grūtībām bērni veiksmīgi tika galā. Strādājot un veicinot ar dažādiem uzdevumiem bērna loģisko domāšanu ir iespējams panākt ļoti labus rezultātus.

Atlants