-
Komunikācijas barjeras
9. Ignorances barjera – pamatā izveidojas negatīvs spriedums par komunikācijas partneri, partneris nav patīkams. Iemesli nepatikai var būt visdažādākie.
10.Tehniskā barjera – jebkuri tehniski traucējumi komunikācijas procesā (informācijas uztverei ‘’nedraudzīgs’’ burtu lielums, traucējumi sakaru līnijā, apkārtējais troksnis u.tml.)
Veikala menedžeris izdomāja, sarunas ar piegādātajiem par preces piegādi veikt pa ceļam uz mājam. Bet sarunas brīdī trokšņi atrodoties uz ielas traucēja gan menedžerim, gan piegādātajiem saklausīt visas detālas par piegādes daudzumu un laiku. Saruna beidzās ar norunu sazvanīties nākamajā dienā.
Nepareizi rīcība no menedžera puses, jo visas darba sarunas ir jāveic darba vidē – klusā ,gaiša telpa, kurā pirms tam ir veikta pārbaude vai tajā atrodoties nesagādās, kādus traucējumus.
…
1.Kultūras barjera – pamatā komunikācijas partneru uztveres, domāšanas un attieksmes specifika, kas izriet no tās kultūrvides, kuru indivīds pietiekami labi apguvis. Kolēģi devušies uz grupas ”X” koncertu. Vienam no viņiem tik ļoti patīk šī grupa un viņš dalās iespaidos ar savu kolēģi, taču šim kolēģim tā nepatīk. Starp abiem rodas kultūras barjera, diskusija var kļūt par savstarpēju konfliktu, aizstāvot savu viedokli. Jāņem vērā, ka katram cilvēkam ir savs viedoklis, simpātijas, antipātijas utt. Izsakot savu viedokli, nevajadzētu nonākt līdz konflikta situācijai. 2.Valodas barjera – barjeras rašanās cēlonis ir runas defekti, dialekts, runas akcents, svešvaloda. Informācijas apmaiņa var ieilgt, jo informācijas apgūšanu kavē saziņu traucējošie faktori. Pie Lienes un viņas vīra atbraukusi ciemos māsa ar savu līgavaini no Vācijas. Neviens no viņiem neprot vācu valodu , bet māsas līgavainis nezin angļu valodu. Sarunas nevedas ,jo māsai visu laiku ir jātulko teksts, ko runā abas puses. Šādas situācijas paildzina komunikāciju un rodas neveiklas situācijas. Pirms tikšanās var sagatavoties noskaņojot sevi sarunai , un mierīgi bez stresa uztvert situāciju ar humoru
