Evaluation:
Published: 09.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 1.
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 2.
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 3.
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 4.
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 5.
  • Research Papers 'Personības attīstības īpatnības sākumskolnieka vecumposmā', 6.
Extract

Par personību dēvējams cilvēks, kas sasniedzis noteiktu psihes attīstības pakāpi. Šo pakāpi raksturo tas, ka cilvēks pašizziņas procesā sāk uztvert un pārdzīvot pats sevi kā vienotu veselumu, kas atšķirīgs no citiem cilvēkiem un izpaužas jēdzienā “es”. Šādā psihes attīstības līmenī cilvēkam ir savi uzskati un attiecības, savas morālās prasības un vērtējums. Katru personību raksturo tās aktivitāte. Cilvēks, kurš sasniedzis šādu attīstības pakāpi ir spējīgs iedarboties uz apkārtējo vidi, pārveidot to atbilstoši saviem uzskatiem. Kad cilvēks ir sasniedzis tādu attīstības pakāpi, viņu var dēvēt par personību. Šāda pilnīga personības attīstības pakāpe vērojama tikai pieaugušajiem. Taču iepriekš minētās iezīmes sāk veidoties ļoti agri, un katrā vecumposmā tām piemīt savas īpatnības.
Dažādi psihologi bērnu un skolēnu personības attīstības vecumposmus iedala dažādos periodos. Tomass Likons morālās attīstības posmus ir iedalījis sešās stadijās, kuras ļoti plaši un izsmeļoši ir aprakstītas grāmatā “Bērna audzināšana. No dzimšanas brīža caur pusaudža gadiem.”…

Author's comment
Atlants