Evaluation:
Published: 16.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 1.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 2.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 3.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 4.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 5.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 6.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 7.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 8.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 9.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 10.
  • Summaries, Notes 'Mārketings', 11.
Extract

Mārketings – ir koncepciju, cenu veidošanas, veicināšanas un pārdošanas plānošanas un izpildes process ar mērķi radīt produktus, kuri apmierina indivīdu un organizāciju mērķus.
Sistēma – elementu kopums, kas apvienoti, lai sasniegtu kopēju mērķi.
Sistēmu pieeja – mērķa noteikšana un koncentrēšanās uz veselo, atšķirībā no atsevišķu komponenšu apakšsistēmām.
Sinerģija – atsevišķu, bet savstarpēji saistītu daļu vienlaicīga funkcionēšana, kuras efekts ir lielāks kā atsevišķo daļu funkcionēšanas efektu summa.

Mārketinga zinātnes attīstība:
Patēriņa preču mārketings – 1950
Industriālais mārketings – 1960
Bezpeļņas un sociālais mārketings – 1970
Pakalpojumu mārketings – 1980
Klientu apmierinātības mārketings – 1980
Tiešsaistes mārketings – 2000
Mārketinga metodes sakņojas daudzās sociālajās zinātnēs: psiholoģija, socioloģija, antropoloģija.

Problēmas risināšanas posmi:
Saprast problēmu, pareizi to formulēt;
Izpildīt visu, kas saistās ar problēmu;
Konstruēt sistēmu, t.i., metodes un līdzekļus problēmas risināšanai;
Organizēt sistēmas izmantošanu, t.i., vadīt to.
Zinātniskā probl. – var pastāvēt kopā ar praktisko – starpība starp zināmo un faktisko;
Praktiskā probl. – atšķirība starp to, ko zinām, un praktisko.…

Author's comment
Atlants