-
Transporta nozares raksturojums Latvijā
2011 - 2015 years
| Nr. | Chapter | Page. |
| IEVADS | 3 | |
| 1. | TRANSPORTA NOZARES RAKSTUROJUMS | 5 |
| 1.1. | Latvijas transporta vēsture | 7 |
| 1.2. | Transporta nozares struktūra Latvijā | 9 |
| 1.3. | Nozari ietekmējošie faktori | 10 |
| 2. | TRANSPORTA NOZARES PĀRVALDE | 12 |
| 2.1. | Institūcijas, normatīvie akti, kas pārvalda transporta nozari Latvijā | 12 |
| 2.2. | Transporta nozares un tās projektu finansēšanas avoti | 16 |
| 3. | TRANSPORTA NOZARES NOZĪME LATVIJĀ | 20 |
| 3.1. | Transporta nozares īpatsvars Latvijas IKP | 20 |
| 3.2. | Svarīgākās transporta un glabāšanas apakšnozares | 23 |
| 3.2.1. | Dzelzceļa transporta nozīme Latvijā | 27 |
| 3.2.2. | Auto transporta nozīme Latvijā | 29 |
| 3.2.3. | Jūras transporta nozīme Latvijā | 30 |
| 3.2.4. | Gaisa transporta nozīme Latvijā | 32 |
| 3.2.5. | Pasta kurjeru transporta nozīme Latvijā | 33 |
| 3.2.6. | Pilsētu elektriskā un cauruļvadu transporta nozīme Latvijā | 33 |
| 3.3. | Transporta nozarē nodarbināto skaits un darba atalgojums | 34 |
| SECINĀJUMI | 37 | |
| IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 39 |
SECINĀJUMI
• Pēc saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā transporta un uzglabāšanas nozare tiek iedalīta: sauszemes, cauruļvadu, ūdens un gaisa transports, uzglabāšanas un transporta palīgdarbības, pasta un kurjeru darbība. Latvijā darbojās visas šīs uzskaitītās apakšnozares.
• Latvijas ģeogrāfiskā atrašanās vieta ir viena no svarīgākajiem transporta nozari ietekmējošajiem faktoriem.
• Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta nozarē. Tā ne tikai kontrolē šo nozari, bet arī izstrādā jaunus tiesiskos aktus, kuri attiecas uz šo nozari.
• Transporta nozares attīstība tiek finansēta no valsts budžeta, ES fondu, speciālo un pašvaldību budžetiem.
• No ES fondiem transporta nozarei tiek atvēlēti vislielākie līdzekļi. Kopumā no ES fondiem ilgtspējīgas transporta sistēmas izveidei 2014. līdz 2020. gada ietvaros atvēlēts 1159,8 milj. eiro.
• 2016. gadā nefinanšu investīcijas transporta un uzglabāšanas nozarē bija 535,1 milj. eiro jeb 14,0% no kopējām nefinanšu investīcijām Latvijā. Vairāk nefinanšu investīciju bija tikai nekustamo īpašumu nozarē.
• Laika periodā no 2013. – 2018. gadam Latvijā nav notikušas nekādas būtiskas izmaiņas tās tautsaimniecības struktūrā. Valsts ekonomiku nav ietekmējušas arī globāla vai vietēja mēroga ekonomiskas krīzes, radikālas pārmaiņas politikā vai kopējās ES izvirzītajās attīstības tendencēs.
• Transporta nozare Latvijā atrodas stabilā vietā. Tā saglabā savu nozīmi arī 2018. gadā, radot 9,49% lielu kopējo pievienoto vērtību valstī.
…




































