-
Cenu stratēģija AS "Preiļu siers"
Research Papers24 Economics, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | CENA | 4 |
1.1. | Cenunoteikšana un tās metodes | 5 |
1.2. | Cenas veidošana | 7 |
1.3. | Cenas nozīme un to ietekmējošie faktori | 7 |
1.4. | Cenu veidošanas mērķi un izstrādāšanas process | 9 |
1.5. | Cenu veidošanas posmi | 9 |
2. | CENU STRATĒĢIJA | 12 |
2.1. | Cenu noteikšana stratēģijas veidošanā | 13 |
2.2. | Stratēģija cenu piemērošanai tirgum | 15 |
3. | A/S PREIĻU SIERS | 18 |
3.1. | Vēsture | 18 |
3.2. | A/s „Preiļu siers” produkcija | 19 |
3.3. | Tehnoloģijas un kvalitāte | 20 |
3.4. | Pētījums par A/s „Preiļu siers” | 20 |
SECINĀJUMI un PRIEKŠLIKUMI | 24 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 27 |
Cena vienmēr ir bijusi maiņas vērtība izpausme naudā, preces (pakalpojumu) pircēja un tās pārdevēja vienošanās rezultāts. Tirgus ekonomikā cena ir vispārīgs faktors, kas ietekmē gan preču pieprasījumu, gan piedāvājumu. Tā kā firmas nosaka, kuras preces piedāvāt, pircēji nosaka, kuras pirkt, tad gan piedāvātāji, gan patērētāji ietekmē preču cenas.
Pēc autores domām, pircējiem svarīgi ir par mazāku summu iegādāties kvalitatīvāku preci (pakalpojumu), tādējādi uzņēmumiem ir nepieciešams izstrādāt un pilnveidot cenu stratēģiju, kas palīdzētu noteikt optimālāko cenu saražotajai produkcijai. …
Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto peļņu. (Mārketings, 1999) Cenas nozīme uzņēmējdarbībā ir liela. No vienas puses – jebkurš indivīds, ģimene, uzņēmums un valsts kā pircējs vēlētos pēc iespējas zemākas cenas, bet, no otras puses, kā pārdevējs – pēc iespējas augstākas. Un tikai šo abu tendenču mijiedarbības rezultātā notiek sabiedrības attīstība, jo: 1. cena var rosināt vai bremzēt ražošanu. Cenu celšanās kādai precei, kas norāda par šīs preces palielinātu pieprasījumu salīdzinājumā ar piedāvājumu, pievilina jaunus ražotājus. Savukārt cenu krišanās, kas norāda uz pārpalikumu, daļu ražotāju izstumj no tirgus. Tajā paliek ekonomiski stiprākie, mobilākie, progresīvākie; 2. cena liek „retākiem” resursiem atrast „naudīgāko” īpašnieku, tātad iespējami pārdomātāko lietojumu; 3. cena minimizē ražošanas izmaksas.