-
Ceļojuma maršruta izstrāde Latvija-Slovākija-Ungārija-Horvātija
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | Tūrisma un tūroperatoru darbības tirgus vispārējs raksturojums no 2011.-2015.gadam | 6 |
1.1. | Vispārējs apraksts un ieskats Latvijas autobusu pārvadājumu attīstības vēsturē | 6 |
1.2. | Tūroperatoru un tūrisma aģentūru darbības īpatnības | 7 |
1.3. | Statistisko datu apkopojums | 10 |
2. | Plānotā tirgus segmenta un konkurentu analīze | 18 |
3. | Ceļojuma maršruta transporta un pieturvietu plāns | 27 |
4. | Ceļojuma laikā paredzēto pieturvietu apraksts | 32 |
4.1. | SLOVĀKIJAS REPUBLIKA | 32 |
4.2. | UNGĀRIJAS REPUBLIKA | 44 |
4.3. | HORVĀTIJAS REPUBLIKA | 51 |
5. | Ceļojuma maršruta finanšu plāns | 57 |
6. | Secinājumi un priekšlikumi | 63 |
Izmantotā literatūra | 67 |
6. Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Dažādu tautu iedzīvotāji ir ceļojuši jau no senām dienām, līdz ar to tūrisms ir viena no senākajām un perspektīvākajām tautsaimniecības nozarēm;
2. Mūsdienu tūrisma pamati meklējami ar 20.gs.sākumu;
3. Autobusu maršrutu loģistika Latvija iesākusies salīdzinoši nesen – tikai ap 1960.gadu – taču šobrīd tā ir viena no plašākajām logistikas sistēmām. To regulē attiecīga Latvijas valsts un Eiropas Savienības likumdošana, kas regulē un garantē pēc iespējas lielāku drošību pasažieru autobusu pārvadājumos;
4. Gan tūroperatoram, gan tūrisma aģentam ir sava svarīga loma tūres realizācijas procesā. Galvenā atšķirība ir tā, ka tūroperators rada, izplata un tūri aģentūrām, maksājot tām komisijas maksu par notirgoto tūru daudzumu, savukārt aģentūras gādā, lai tūre tiktu attiecīgi kvalitatīvi (piegādājot pilnvērtīgu informāciju un gādājot par mārketinga aktivitātēm) pasniegta tūristiem. Par tūres realizāciju dzīvē atbild tūroperators;
5. Pasažieru transporta pārvadājumu jomā jau no 2013.gada ir jaušams kāpums, kas liecina par patērētāju pieprasījumu pēc lētākiem ceļojumiem;
6. Kopumā kopš 2012.gada Latvijas iedzīvotāju braucienu skaits ārpus Latvijas ir krities, taču šis kritums nav tik būtisks;
7. Pārsvarā ceļotāji dodas atpūtas braucienos un vidējais viena Latvijas ceļotāja ceļojuma ilgums ir 5 diennaktis;
8. Slovākijā pieaug pasīvo tūristu skaits.
9. Tūristu skaits uz Horvātiju nemainīgi pieaug ik gadu no 2010.gada, kas liecina par šīs valsts pievilcīgumu;
10. Konkrētajai tūrei ir gana daudz un spēcīgi konkurenti, taču šai tūrei ir savas priekšrocības, tai piemīt sava veida unikalitāte.
…
Darbā aplūkoti un analizēti tūrisma nozares, pasažieru transporta pārvadājumu dati (autobusu tūrēm) un tendences. Aprakstīta tūroperatoru darbības specifika, izveidota konkurentu analīze, noteikta mērķauditorija (balstoties uz Latvijas Csb datiem), sniegts apskates valstu un objektu apraksts, izveidota pamat- tāme konkrētajam maršrutam un vēl 3 alternatīvās tāmes, aprēķināts maršruta marginālais ienākums, rentabilitāte un cena uz vienu personu, izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
