-
Konkurences veidi
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Konkurence un tās izdevīgums | 2 |
2. | Tirgus modeļi jeb tirgus struktūras veidi | 3 |
3. | Konkurences veidi.Pilnīga konkurence | 4 |
4. | Nepilnīga konkurence.Monopolitiskā konkurence.Oligopols | 5 |
5. | Monopols.Cenu konkurence un ārpuscenu konkurence | 6 |
6. | Nobeigums. Kādu labumu mums dod konkurence | 7 |
7. | Izmantotā literatūra | 8 |
Kādu labumu mums dod konkurence
Konkurences tirgū ražotāji nemitīgi cenšas samazināt savu preču ražošanas izmaksas, lai palielinātu peļņu. To nodrošina ražošanas efektivitātes paaugstināšana, kas arī dod tiem iespējas pārdot savas preces un pakalpojumus par zemāku cenu. Tādā veidā veicinot efektivitātes celšanos, konkurence panāk cenu samazināšanos.
Konkurence arī stimulē ražotājus uzlabot preču un pakalpojumu kvalitāti un palielināt to dažādību. Patērētājs ātri noskaidro, kuras firmas ir labākas, un attiecīgā firma gūst lielāku peļņu nekā konkurenti. Tāpat arī ražotāju konkurences tirgū pastāvīgi jāmeklē jaunas un pievilcīgas preces vai pakalpojumi, lai panāktu lielāku apgrozījuma daļu tirgū.
Firmu sacensība par patērētāju naudas iegūšanu noved pie daudzveidīgu labākas kvalitātes preču ražošanas un pārdošanas par iespējami zemākām cenām. Un tā kā patērētāji esam mēs visi, konkurence dod labumu mums visiem.
…
Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji pērk un pārdod savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju.