Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 1.
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 2.
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 3.
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 4.
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 5.
  • Summaries, Notes 'Persona ar dzirdes traucējumiem', 6.
Extract

Ikvienam cilvēkam, ir tiesības pilnvērtīgi dzīvot sabiedrībā. Sociālās integrācijas mērķi ir virzīti uz to, lai dotu iespēju cilvēkam, neatkarīgi no veselības traucējuma rakstura un iemesliem, maksimāli iekļauties sociālajā un ekonomiskajā dzīvē, kā arī iegūt neatkarību, kas nozīmē pēc iespējas lielākas patstāvības iegūšanu. Lai atbrīvotos no otrā plāna lomas sabiedrībā, cilvēkiem ar veselības traucējumiem pašiem vajag aktīvi piedalīties šajā procesā un sabiedrībai ir jāpiemērojas šo cilvēku īpašo vajadzību apmierināšanai. Integrācija sabiedrībā nozīmē arī to, ka nepieciešams pēc iespējas izvairīties no speciālu iestāžu un stāvokļa radīšanas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tam ir nozīme tikai tajos gadījumos, ja ar citu līdzekļu palīdzību sasniegt rezultātu ir neiespējami (Invalīdu un viņu draugu apvienība Apeirons,2003).
Kādas tad ir integrācijas iespējas personai ar dzirdes traucējumiem Latvijā? Nu jāsaka, ka visai bēdīgas:
LNS ietvaros darbojas tikai 9 reģionālās biedrības: Rīgā, Ventspilī, Kuldīgā, Liepājā, Valmierā, Smiltenē, Rēzeknē, Pļaviņās, Daugavpilī.

Author's comment
Atlants