Author:
Evaluation:
Published: 22.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 5.
  • Summaries, Notes 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 6.
Extract

1. konkurences būtība
Konkurence ekonomikas zinātnē ir jēdziens, kurš apraksta to kā indivīdi un uzņēmumi cenšas iegūt lielāku tirgus daļu vai arī pārdot pēc iespējas lielāku preču un pakalpojumu skaitu. Konkurenci ekonomikas vārdnīcā definē kā „mēģinājumu no divu vai trīs neatkarīgi darbojošos personu vai uzņēmumu puses, iegūt trešās personas vai uzņēmuma biznesa darījumus piedāvājot vispievilcīgākos darījumus.”1 Konkurence ir viens no kapitālisma pamatelementiem. Tā stimulē inovāciju, veicina efektivitāti, samazina cenas. Konkurence ir viens no pamatiem, kas ļaus kapitālismam darboties. Sakarā ar mikroekonomikas teoriju nav nevienas efektīvākas resursu sadales sistēmas kā pilnīgā konkurence. Konkurence, sekojot līdzi teorijai, liek uzņēmumiem izveidot jaunus produktus, pakalpojumus un tehnoloģijas. Tas ļauj patērētājiem iegūt lielāku izvēles brīvību un lielāku produktu daudzumu. Lielāka izvēle parasti liek samazināties cenām salīdzinot ar tām, kas būtu, ja konkurence nepastāvētu (monopols) vai arī tā būtu mazāka (oligopols).
Konkurence ir tāds stāvoklis, kurā labumu iegūst visa ekonomika, jo tiek veicināta patērētāju suverenitāte. Konkurences blakusparādības ir bieža lieka darbība (divi uzņēmumi ražo vienādus produktus un konkurē, tā vietā lai katrs ražotu kaut ko citu) un dažos gadījumos nepamatoti paceltas cenas.…

Author's comment
Atlants