-
Mūzika kā viens no pircēju iespaidojošiem faktoriem
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | TEORĒTISKA DAĻA | 4 |
1.1. | PĒTNIECISKAIS APARĀTS | 4 |
1.2 | MERČENDAIZINGA JĒDZIENS. DEFINĪCIJA. UZDEVUMI | 4 |
1.3. | PSIHOLOĢIJA | 5 |
1.4. | MŪZIKAS IETEKME | 6 |
1.5. | MŪZIKAS IETEKME UZ JAUNIEŠIEM | 8 |
1.6. | LAIKMETĀ TENDENCES | 9 |
1.7. | JAUNIEŠU IMITĒJOŠA MODE | 10 |
1.8. | MŪZIKA, KĀ MĀRKETINGA TRIKS | 11 |
SECINĀJUMI | 14 | |
2. | PRAKTISKĀ DAĻA | 15 |
2.1. | PĒTĪJUMA METOŽU UN OBJEKTU RAKSTUROJUMS | 15 |
SECINĀJUMI | 25 | |
NOBEIGUMS | 26 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 27 | |
ANOTĀCIJA | 28 |
Palielinājās konkurence, un arī cīņa par patērētāju paliek arvien nežēlīgāka. Vairs nepietiek vienkārši atvērt pazīstamo zīmolu veikalu un cerēt uz ažiotāžu. Pat pazīstamās markas ierašanās Latvijas veikalos nenozīmē lielas pārdošanas. Pie laba ātri pierod, mūsdienu pircējs iemācījās atšķirt labo servisu, interesantus cenu piedāvājumus, izdevīgu preces izkārtojumu, paša veikala atrašanu. Pircējam ir izvēle- šajā veikalā iepirkties, vai aiziet citā. Tāpēc it īpaši jāpadomā, kā nepalaist savu klientu, kā likt viņam atgriezties, iepirkties tikai šajā veikalā.
Jebkuras preces pirkumu cilvēks var plānot, bet var izdarīt arī impulsa iespaidā. Mūsdienu pircējs arvien retāk dodas uz veikalu ar gatavu plānoto pirkumu sarakstu. Galīgais lēmums par preces pirkumu tiek izdarīts tikai tirdzniecības punktā. Kas tad ietekmē šo galīgo produkta, veida vai iepakojuma izvēli? Kāpēc vienā veikalā pircēji impulsīvās preces iegādājas vairāk, un otrā – atkal mazāk? Kur ir jāizvieto produkts, lai tas noteikti tiktu pamanīts? Un ar kādām metodēm var piesaistīt pircēju uzmanību?…
Es strādāju parfimērijas veikalā, un man ir iespēja novērot, kā klienti uzvedās, ja veikala skan kāda konkrēta mūzika? Citreiz skanēja Hip Hops un dažiem klientiem tas ļoti nepatika, bet dažreiz tie sāka pat dejot pie plauktiem. Es sāku aizdomāties, vai ir liela nozīme, kāda veikalā skan mūzika un vai vajag pieskaņot to veikala specifikai? Nevar iedomāties, ja jauniešu veikalā skanētu lēna instrumentāla mūzika, vai sporta veikalā-klasiska. Latvijā šādi pētījumi netiek veikti, un to var pamatot tādējādi, ka Latvijā gandrīz nav tādu muzikologu, kas labi zina lietišķo socioloģiju un mārketingu, un tādu sociologu, kas profesionāli orientētos mūzikā. Šajā darbā es mēģināšu izpētīt, kādi faktori iespaido jauniešus apģērbu izvēlē veikalos? Lai šo visu noskaidrotu, rīkojām aptauju un meklējām dažādus materiālus internetā un bibliotēkā. Liels bija pārsteigums, kad izrādījās, ka šādu materiālu bibliotēkā ir ļoti maz vai nav vispār. Vai tiešām cilvēkiem nekad nav bijusi vēlēšanās noskaidrot, vai mūzika mūs ietekmē un kā? Pārsvarā visi materiāli tika atrasti internetā angļu vai krievu valodā – dažādi ārzemju zinātnieku pētījumi, cilvēku viedokļi, raksti no avīzēm, interneta resursi - , kas arī ir mans pamatmateriāls. Šajā darbā izvēlējos pētījuma tematu: Mūzika- kā viens no pircēju iespaidojošiem faktoriem.