Author:
Evaluation:
Published: 25.06.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 1.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 2.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 3.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 4.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 5.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 6.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 7.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 8.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 9.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 10.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 11.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 12.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 13.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 14.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 15.
  • Research Papers 'Mateja evaņģēlijs', 16.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  KONTEKSTA ANALĪZE    4
1.1.  Rašanās vieta, autors un struktūra    4
1.2.  Mt.9:9-13 teoloģija un paralēles    5
2.  TULKOJUMS    7
3.  TEKSTA KRITIKA    9
3.1.  Tekstkritikas problēmas 9. pantā    9
3.2.  Tekstkritikas problēmas 10. pantā    10
3.3.  Tekstkritikas problēmas 11. pantā    11
3.4.  Tekstkritikas problēmas 12. pantā    12
3.5.  Tekstkritikas problēmas 13. pantā    13
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra un avoti    16
Extract

SECINĀJUMI
• Nobeigumā jāsecina, ka, balstoties uz literatūrā iegūto informāciju, Mateja evaņģēlija autors nav konkrēti zināms, bet toties zināms, ka viņš bija izglītots, par ko liecina arīdzan atsaukšanās uz Veco Derību. Mt.9:9-13 izmantotās teoloģiskās paralēles ar Veco Derību, respektīvi, 1.Samuēla un Hozejas grāmatā, to apliecina.
• Lai gan literatūrā pastāv dažādi Mateja evaņģēlija strukturēšanas veidi, attiecībā uz Mt.9:9-13 var pieņemt, ka šī perikope atrodas tajā evaņģēlija daļā, kas vēsta par Jēzus kalpošanas iesākumu Galilejā. Bet konkrēti par pašas perikopes struktūru, var secināt, ka to var iedalīt divās daļās: Mt.9:9 un Mt.9:10-13, kur pirmajā no tām tiek iepazīstināts ar Mateju, bet otrajā tiek atspoguļota ideja par to, ka aicināti ir grēcinieki.
• Izanalizējot perikopes Mt.9:9-13 tekstkritiskās problēmas, nākas secināt, ka ļoti bieži, vadoties pēc ārējiem kritērijiem, ir jāpiekrīt teksta versijai, jo to teju vienmēr pārstāv plašāks un nozīmīgāks rokrakstu skaits. Savukārt skatoties pēc iekšējiem kritērijiem, jāsecina, ka izšķiršanās iespējas ir grūtākas, jo ļoti bieži contra textum versijas sekmīgi papildina teksta versiju, padarot to stilistiski veiksmīgāku.
• Apskatot šo perikopi, bija ļoti interesanti redzēt, ka apskatītajos komentāros, autoriem pamatā bija viena doma – Jēzus komunicē ar grēciniekiem, parādot, ka aicināti ir ikviens, savukārt farizeju paštaisnums un augstprātība padara viņu kalpošanu par bezvērtīgu upuri.

Author's comment
Atlants