-
Reklāmas attīstības sociālais raksturs. Pētījumu loma reklāmdarbības organizēšanā
Citādāk ir ar masveida komunikāciju. Masveida komunikācija ietver informācijas izplatīšanas līdzekļus, kuri sniedz informāciju bez personīgo kontaktu un atgriezenisko saišu izmantošanu.
Pie masveida komunikācijām pieder masu mediji (avīzes, žurnāli, radio, televīzija), uzskatāmie līdzekļi (plakāti, plāksnes, izkārtnes), speciālie līdzekļi (telpas noformējums, labvēlīgas vides veidošana) un īpaši pasākumi (preses konferences, svinīgi pasākumi, atklāšanas ceremonijas).
Vēl vajag atcerēties, ka katram ziņojumam ir ļoti svarīgas trīs īpašības. Pirmkārt, profesionālisms ziņojumu izplatīšanas jomā nozīmē ziņotāja kompetenci par iztirzātajiem jautājumiem. Otrkārt, apzinīgums nozīmē, cik lielā mērā ziņojumu avots ir objektīvs un patiess. Treškārt, pievilcīgums ir labvēlīgs iespaids par ziņojuma avotu, pateicoties cilvēciskām īpašībām. Trīs tādās īpašības nosaka ziņojuma kvalitātes līmeņi.
Tomēr, ar iepriekš minētiem procesiem, mārketinga komunikāciju sistēmas plānošana un veidošana vēl nav pabeigta. Pēc ziņojuma izplatīšanas ir jānosaka komunikācijas efektivitāte, jānovērtē komunikācijas rezultāti un jāsalīdzina tie ar plānoto. Ar citiem vārdiem, jāveic plaša rezultātu izpēte.3
…
Šodien nav iespējams iedomāt modernu sabiedrību bez daudzveidīgas reklāmas. Reklāma kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Reklāma cilvēkus pavada it visur – braucot sabiedriskajā transportā vai ejot pa ielu. Reklāma redzama avīzēs un žurnālos, radio un televīzijā, uz preču iesaiņojumiem, apģērba gabaliem un reklāmu stabiem. Tas nozīme, ka reklāmai ir svarīga sociāla loma. Reklāma pilda sociālo lomu, informējot cilvēkus par jaunu un uzlabotu produkciju un mācot, kā ar šo jauno produkciju rīkoties. Tā palīdz salīdzināt dažādas produkcijas un to priekšrocības, sniedzot patērētājam iespēju izlemt par pirkumu, jau esot informētam. Sociālajā aspektā par reklāmu var runāt arī kā par cilvēku uzvedību ietekmējošu elementu. Reklāma ir spējīga mainīt cilvēku viedokļus, aktualizēt cilvēku vajadzības, iedrošināt cilvēkus pamēģināt un dot cilvēkiem jaunas idejas. Var redzēt, ka reklāma ir ļoti spēcīgs instruments, kas var informēt, ietekmēt un piespiest cilvēkus.