Evaluation:
Published: 02.02.2000.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Es un pusaudžu vecuma īpatnības', 1.
  • Essays 'Es un pusaudžu vecuma īpatnības', 2.
  • Essays 'Es un pusaudžu vecuma īpatnības', 3.
Extract

Pusaudži ir bērni pārejas vecumā. Viņu emocionālās vajadzības ir tādas pašas kā bērnam, bet viņi vairs nav bērni. Pusaudžu periods ir no 11-15, 16 gadiem. Šis laiks ir pārvērtību pilns, pusaudžos sastopamas tādas iezīmes kā hormonu vētras, autoritāšu, maiņa, emancipācija (atbrīvošanās no kāda aizbildniecības, uzraudzības) cīņa par vienlīdzību attiecībās, kā arī tas, ka šajā laikā mēs, pusaudži, vairāk interesējamies par sevi un vēlamies sevi izzināt un izprast.
Ir svarīgi, lai mēs par sevi interesētos, jo tas dod daudz plusus, piemēram, mēs veidojam, savu personību, "es" tēlu, audzinām sevi un dodam pamatu nākotnei. Es arī sevi pētīju un varu piedāvāt savu pētījumu rezultātus. Tātad pētot savu garastāvokli es secināju, ka mans garastāvoklis nav ļoti mainīgs. Tā izmaiņas bija atkarīgas no apkārtējiem apstākļiem. Manu omu izmainīja sliktas/labas atzīmes, draugu atbalsts, draudzība/nosodījums, slikta attieksme, veselības stāvoklis. Es analizēju arī savu "es" tēlu - patieso, un to, kuru es rādu apkārtējiem. Bija dažas atšķirības, un es domāju, ka tās radušās no tā, ka es droši vien pielāgojos apkārtējiem. Lai iederētos katrā sabiedrībā ir jānoslēpj dažas īpašības.…

Author's comment
Atlants