Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 1.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 2.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 3.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 4.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 5.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 6.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 7.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 8.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 9.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 10.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 11.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 12.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 13.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 14.
  • Research Papers '18.gadsimta mūzika', 15.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    1
  18.gadsimta mūzika    2
  Baroka mūzika    3
  Klasicisma mūzika    4
  Johans Sebastians Bahs    5
  Nobeigums    7
  Literaturas saraksts    8
  Pielikums    9
Extract

Baroka laika mūzikas stilam raksturīga monumentalitāte, dekorativāte, spraiga dinamika. Tā laika sabiedrības piramīdas virsotnē atradās valdnieks – ķeizars, firsts, grāfs, kura galmā muzicēja galma kapela, kuras galvenais uzdevums bija rūpēties par viesu izklaidēšanu. Lielākā daļa baroka instrumentālmuzikas tika kompanēta šādam mērķim. Par pilsētu laicīgo mūziku gādāja rātsmūziķi jeb pilsētas mūziķi. Sadzīves muzicēšanā ļoti iecienītas bija dažāda lieluma blokflautas, arī šķērsflautas.
Šajā laikā radās un attīstijās vairāki jauni vokālās un instrumentālās mūzikas žanri: opera, kantāte, oratorija, koncerts, svīta. Izveidojās mažorminora skaņkārtu sistēma.
Baroka mūzikas pārstāvji: Vācijā – J.S.Bahs, D.Bukstehūde, G.F.Hendelis, Itālijā: A.Skarlati, A.Vivaldi, Dž.Freskobaldi.
Baroka laika orķestra sastāvs bija mainīgs – kā kurā skaņdarbā, klasicisma laikā – kā teicami sabalansēts dažādu tembru instrumentu kopums nostabilizējās t.s. divkāršā sastāva simfoniskais orķestris.

Author's comment
Atlants