Evaluation:
Published: 15.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 1.
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 2.
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 3.
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 4.
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 5.
  • Essays 'Skolēnu brīvības ierobežošana', 6.
Extract

Par šo jautājumu ir bijušas debates arī Latvijā. Kāpēc citu valstu augstskolu studiju programmās skolēni var izvēlēties priekšmetus, kurus apgūt, taču Latvijā nē? Vai kāpēc tiek mācīti priekšmeti, kuri tiek atzīti par sabiedrībai noderīgiem? Atceros vienu no Bez Tabu pārraidēm, kurā tika rādīts sižets par kādu skolu, kurā notiek speciāli maģijas kursi pieaugušajiem. Šis raidījums izraisīja plašu sabiedrības interesi un arī diezgan lielu kritiku. Protams, ka uzreiz tur brauca filmēšanas grupa, lai noskaidrotu apstākļus un visu redzētu paši savām acīm.
Vācu filozofs Herberts Markūze grāmatā „Erots un civilizācija” apsūdzēja industriālo civilizāciju, apgalvodams, ka tā liedz cilvēkam tiesības uz „baudām”, instinktīvo tieksmju (Erota) enerģīju izmantojot „lietderīgu” mērķu īstenošanā. Mūsdienu sabiedrība, viņš rakstīja, piespiež cilvēkus strādāt daudz vairāk, nekā tas viņiem būtu nepieciešams. Tās pamatā ir „ražošanas princips”. (Jermolajeva J, Jermolajevs V, Mūrnieks A, 2002, 236. – 237.lpp.)

Atlants