Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2019.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Essays 'Ojāra Vācieša dzejoļa analīze', 1.
  • Essays 'Ojāra Vācieša dzejoļa analīze', 2.
Extract

5.Raksturojiet dzejolī izmantotos mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus!
Izmantoti salīdzinājumi: cilvēks gludi kā lode ies, cilvēks gludi kā nazis brauks. Tie raksturo vēlamo cilvēka dzīvi bez šķēršļiem (gludi). Savukārt bruģis, lauki un pļavas varētu būt kā simboli, kas apzīmē grūtības, jo gan lauki, gan pļavas ir jākopj, kā arī pa bruģi pārvietoties nav tik viegli kā, piemēram, pa asfaltu. Arī mietus varētu pieskaitīt pie šīm grūtībām, kuras vienmēr stājas ceļā cilvēka iecerētajai vieglajai dzīvei.
6.Raksturojiet dzejolī paustā pārdzīvojuma aktualitāti!
Dzejolis aktuāls joprojām, jo šobrīd ir tehnoloģiju laikmets, kurā cilvēks cenšas tā vien iztikt ar pēc iespējas vieglākiem risinājumiem un mazāku piepūli. Lai gan tas nav nemaz tik slikti, bet jāprot sabalansēt gan savs ieguldījums, gan vieglākā ceļa meklējumi. Citādak tieši tā arī var notikt – paliks garlaicīgi. Tehnoloģijas mūs vairs nespēs izklaidēt, bet paši mēs būsim aizmirsuši, kā to darīt, jo pieradums paliek pieradums. Atmiņai ir paradums aizmirst.

Author's comment
Atlants