-
Vizuālie līdzekļi kosmētikas reklāmās žurnālos "Santa" un "Una"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas jēdziens un tās vizuālie līdzekļi | 5 |
1.1. | Reklāma kā mārketinga sastāvdaļa | 5 |
1.2. | Drukātā reklāma, tās būtība, veidi un iespējas | 7 |
1.3. | Reklāmas vizuālo līdzekļu raksturojums | 9 |
1.3.1. | Krāsu nozīme, to raksturojums | 9 |
1.3.2. | Simbolu un latviešu zīmju lietojums | 12 |
1.3.3. | Ģeometrisko formu izmantošana reklāmā | 14 |
2. | Reklāmas materiālu analīze un rezultātu interpretācija | 17 |
2.1. | Kosmētikas nozare Latvijā | 18 |
2.2. | Pētījuma metode un norise | 19 |
2.3. | Pētījuma interpretācija | 20 |
Secinājumi un priekšlikumi | 27 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 27 |
Priekšlikumi
1. Latviešu kosmētikas ražotājiem identitātes nostiprināšanai vairāk izmantot latviešu rakstu zīmes, jo tas ļautu žurnāla lasītājam uzreiz saprast, ka tas ir latviešu uzņēmums un latviešu produkts, arī tad ja Latvijas kosmētikas nozarē neorientējas. Tas uzreiz attēlotu uzņēmuma piederību, un ieinteresētu patērētāju interesēties vairāk, jo uztvertu to par savu produktu.
2. Kosmētikas produktu reklāmās vairāk izmantot fona attēlos dabas motīvus un dabas ainavas. Tas ļautu asociēt produktu ar dabiskumu, kas mūsdienas kosmētikas produktu patērētājiem mūsdienās paliek aizvien svarīgāk, kā arī vairāk piesaistītu žurnālu lasītājus ar vizuālo noformējumu.
3. Dabisko produktu kosmētikas reklāmās izmantot vairāk simbolus, kas asociējas ar dabu, tīrību un veselību, skaistumu. Piemēram, ūdeni, ziedus.
4. Reklāmās norādīt uzņēmuma vai pārdevēja kontaktinformāciju. Jo ir produkti, kurus var iegādāties tikai specializētos uzņēmuma veikalos, bet citus tikai internetā vai ikvienā lielveikalā, bet informācija par to nav pieejama.
5. Izmēģināt izveidot reklāmu, piemēram, apļa formā, nevis tipisku un standarta kvadrāta, vai taisnstūra formā, jo apļa simboliskās un uztveršanas nozīmes ir diezgan labi piemērotas reklāmas izveidošanai šādā formā, un drukā reklāma žurnālos ir arī tehniski vispiemērotākā.
6. Mazāk izmantot sievietes tēlu, bet vairāk piestrādāt pie vizuālā noformējuma. …
Pirmajā nodaļā darba autors apskatīs reklāmas jēdzienu kopumā, kas ir nepieciešams, lai reklāma sasniegtu auditoriju pēc iespējas produktīvāk. Tiks apskatīta drukātās reklāmas iespējas tuvāk, tās pozitīvās un negatīvās puses, kā arī tieši avīžu un žurnālu atšķirīgais un kopīgais. Darba turpinājumā tiks sniegts ieskats simbolu, latviešu zīmju, krāsu un ģeometrisku formu nozīmēs, asociācijās, uztveres procesos, kas var noderēt veidojot drukāto reklāmu žurnālos. Otrajā nodaļā tiks izpētītas 100 kosmētikas reklāmas sieviešu žurnālos „Santa” un „Una”, tiks analizēts, kā tiek veidotas šīs reklāmas, kādi tēli, simboli, krāsa un formas tiek lietotas, lai kosmētikas ražotāji būtu konkurētspējīgi.
Pdf formāts.
