Author:
Evaluation:
Published: 01.12.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
  • Summaries, Notes 'Vispārīgs konspekts uzņēmējdarbībā', 1.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgs konspekts uzņēmējdarbībā', 2.
  • Summaries, Notes 'Vispārīgs konspekts uzņēmējdarbībā', 3.
Extract

Katrs uzņēmums darbojas konkrētā vidē, tā nekad nav stabila, tā mainās nepārtraukti, tāpēc uzņēmumam šai videi jāmāk pielāgoties un reaģēt uz izmaiņām.
Ārējā jeb makrovide – satur visus ārējos spēkus un organizācijas, ar kurām uzņēmums sadarbojas ikdienā, to nevar kontrolēt uzņēmums.
Iekšējā jeb mikrovide – šajā vidē tieši izpaužas uzņēmēja ietekme.
Ārējās vides sastāvdaļas:
1.Sociālā vide (*iedzīvotāju skaita pieaugums ir izdevīgs uzņēmējdarbībai – paplašināsies darba tirgus, *iedzīvotāji nosaka piedāvājamo preču veidus un pakalpojumus)
2.Tiesiskā vide (*uzņēmējdarbības subjekti darbojas noteiktos juridiskos ietvaros – likumdošanas normās, *katram uzņēmējam jāzina savas tiesības un pienākumi, lai pildītu juridiskas partnerattiecības, *dibināšanas un reģistrēšanas noteikumi)
3.Politiskā vide (*valsts nodrošina iedzīvotāju sociālo aizsardzību un dažādus pakalpojumus, komunālos, transporta, *valsts regulē, aizsargā un atbalsta privātos uzņēmumus)
4.Tehnoloģiskā vide (*zinātne un arī tehnoloģija attīstās – uzņēmumiem būtu jārada tādi apstākļi, lai ražošana varētu notikt ar modernām iekārtām, tas nodrošinās ekonomisku darbību ar lielu atdevi, būs laba peļņa, *konkurence veicina uzņēmumu tehnoloģisko attīstību)…

Author's comment
Atlants