-
Segmentēšanas veidi un metodes
Research Papers14 Economics, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Segmentācija | 5 | |
1.1. | Tirgus segmentēšanas kritēriji | 5 |
1.1.1. | Strukturālā tirgus segmentācija | 5 |
1.1.2. | Patēriņa tirgus segmentēšana | 6 |
1.1.3. | Lietišķā tirgus segmentācija | 7 |
1.1.4. | Segmentācijas effektivitāte | 8 |
1.2. | Segmentēšanas metodes | 9 |
1.2.1. | Segmentēšanas process | 9 |
1.2.2. | Grupējuma metode | 9 |
1.2.3. | „A Priory” metode segmentēšanā | 10 |
1.2.4. | AID segmentēšanas metode | 12 |
2. | “Cēsu alus” | 13 |
2.1. | Par uzņēmumu | 13 |
2.1.1. | Īsa Cēsu alus darītavas vēsture | 13 |
2.1.2. | Misija | 15 |
2.1.3. | Vīzija | 15 |
2.1.4. | Vērtības | 15 |
2.1.5. | Produkcija | 16 |
2.2. | Patērētāju segmentēšana | 17 |
2.2.1. | AID segmentēšanas metode | 17 |
3. | Secinājumi un priekšlikumi | 20 |
Izmantotā literatūra | 21 |
3 Secinājumi un priekšlikumi.
Secinājumi:
1. Segmentācija ir tirgus dalīšana vadoties pēc kāda noteikta kritērija.
2. Segmentēšana ir nepieciešama, lai uzņēmums, izmantojot visus pieejamos resursus, spētu veiksmīgāk noteikt savu patērētāju segmentu un pilnvērtīgāk apmierināt šī segmenta velmes un vajadzības, gūstot peļnu.
3. Pastāv vairākas segmentēšanas metodes.
4. Latvijas iedzīvotāji aktīvi patērē alu un “Cēsu alus” ir viens no lielākājiem alus brūvētājiem un pieprasītākajiem alus brendiem Latvijā.
5. “Cēsu alus” izplata plašu alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu sortimentu.
6. Veicot segmentāciju tika noteikts, ka “Cēsu alus” produkcija ir domāta abu dzimumu un visu vecumu patērētājiem.
Priekšlikumi:
Uzņēmums ir orientēts uz abu dzimumu un visu vecumu patērētājiem, kā arī produktu cenas ir pieņēmamas gan patērētājiem ar zemiem ienākumiem,gan ar vidējiem ienākumiem. Tāpēc vienīgā augstu ienākumu grupa tiek neapmierināta. No tā seko ,ka „Cēsu alus” uzņēmumam nepietiek eksluzīvu, solīdu dzērienu, lai piesaistītu jaunus pircējus (piemēram sievietes no 35 gadu vecuma , kā arī patērētājus ar augstiem ienākumiem).
„Cēsu alus” uzņēmums labi attīstās tirgū , bet lielas konkurences dēļ saražotiem produktiem nav (vēlami) liels pieprasījums.Tāpēc uzņēmumam ir jāpadomā par kvalitatīvu markētinga specialistu.Trūkst reklāmas.
…
Šī darba mērķi ir: • Izpētīt tirgus segmentēšanas būtību un mērķus. • Iegūt informāciju un analizēt metodes ,kas tiek izmanotas tirgus segmentācijā un secināt segmentācijas nozīmīgumu praktiskajā mārketingā. • Veikt „Cēsu alus” aprakstu. • Veikt „ Cēsu alus” patērētāju segmentēšanu. • Apkopojot savākto informāciju, noteikt uzņēmuma potenciālo “ideālo” klientu. • Izdarīt secinājumus un dot priekšlikumus.