Author:
Evaluation:
Published: 14.09.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 1.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 2.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 3.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 4.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 5.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 6.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 7.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 8.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 9.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 10.
  • Research Papers 'Ieskaites darbs retorikā', 11.
Extract

X. uzdevums
Retoriskais uzdevums „Argumentu duelis”
Reklāma
Par:
1) skatoties televīziju, reklāmas starplaikos var uztaisīt kafiju, arī sviestmaizi var paspēt sagatavot, vienreiz turpināju lasīt grāmatu pa reklāmas starplaiku, sanāca 5 vai 6 lapas;
2) labdarības akcijas, palīdz savākt naudu dārgām operācijām, mazturīgo atbalstam;
3) valsts reklamēšana (popularizēšana, valsts tēla veidošana) ārvalstīs, turklāt valsts ar reklāmas palīdzību informē tautu par pieņemtiem likumiem, gaidāmajām vēlēšanām u.tml.;
4) veicina konkurences attīstību starp firmām;
5) komerctelevīzijas kompānijām tas ir galvenais peļņas avots, tātad bez reklāmas nebūtu daudzu televīzijas kanālu;
6) informē cilvēkus par nopērkamiem pakalpojumiem un precēm, kā arī par atlaidēm, izpārdošanām utt.;
7) uzņēmumiem tiek dota iespēja sevi parādīt, darīt cilvēkiem zināmu kas viņi tādi ir, ko ražo un tirgo, tādējādi tiek attīstīta uzņēmējdarbība.
Pret:
1) pastakastīte vienmēr pilna ar reklāmas sludinājumiem, īpaši lielveikalu;
2) reklāmas pauzes televīzijā kļūst arvien garākas, un tas ir kaitinoši;
3) kad televīzijā sākas reklāmas starplaiks, vienmēr skaņa jānogriež mazāka, jo reklāmu raida skaļāk, nekā filmas un raidījumus;
4) pieaugot uzņēmumu skaitam, pieaug arī reklāmu dažādība, izvēles iespēja aug, bet tajā pašā laikā, ja cilvēkam ir jāizvēlas kautkas viens, iestājas apjukums, kuru preci vai pakalpojumu pirkt, kas būtu izdevīgāk dotajā situācijā, tāpēc palielinās patērētā laika daudzums, kas jātērē lēmuma pieņemšanai;
5) maldinoša reklāma, arvien vairāk nākas saskarties ar nepatiesu reklāmu, ticamības pakāpe mazinās.

X. uzdevums
Runas teksta sagatavošana. Saldējums.

Author's comment
Atlants